Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, april 24, 2006

Oligarchen

Oligarchen

"Als je mouwen te kort zijn, hak je dan je handen af?"
.."er is maar één ding erger dan je gebruikt voelen...en dat is je òngebruikt voelen..."

Bovenstaande twee zinsneden komen uit Arthur Japin's "De Grote Wereld", een boek waar ik mij zo goed in kon vinden dat ik mij bij vlagen afvroeg hoe het kon dat een mij onbekend iemand mij zo goed kon kennen. Lezen dus! Dat deed ik dus ook met boek nummer vier van dit jaar waarmee ik voorlopig mijn doelstelling (minimaal één boek per maand lezen) heb veiliggesteld. Misschien heb ik vanavond nog wel wat tijd om te lezen. Moet kunnen, aangezien er nog slegs één afspraak gepland staat. Een andere (Fer's karateles) had plaatsgemaakt voor een verrassingsbezoekje aan oma die duidelijk zeer verheugd was met onze komst. Heerlijk toch, als je iemand blij kan maken met een aktie die relatief weinig moeite en energie kost?

Zo heeft Superfer eerder op de avond buurman Dudo bezocht met een bloemetje vanwege de pas overleden kat Lama en kwam de buurman in kwestie wat later bij ons langs om te bedanken voor die aktie. Onlangs nog had collega David-Jan op z'n vrije dag mij op het werk wat spulletjes voor m'n moeder gebracht en heeft buurman Vincent eerder vandaag m'n moeder een bloemetje gebracht op de afdeling en emoties met haar gedeeld en verder heeft de Ferman kort een potje schaak met zijn oma gespeeld op het binnenterrein van De Amstelhof.
Dankzij enkele zeer hulpvaardige verplegers én bewoners hadden wij m'n moeder's nieuwste stekkie binnen het pand vrij snel gevonden: Herenhof, kamer 6...(hint, hint) Het weer werkte (itt gisteren in Haarlem) goed mee. Een prachtige gigantische oranje/rode warmtebron verwarmde onze vers bezonnebrilde gezichten onderweg naar de halte van de tram die mijn zoon en mij naar huis zou voeren na een prachtige en ook vreugdevolle dag.

Eerder vandaag had (de jarige!) collega Cora mij al gecompenseerd voor de gisteren vanwege het werk extra gemaakte reiskosten en kwam ik onderweg naar de winkel waar m'n zoon vrijwel elke maandag werkt collega Mike tegen en maakte ik een praatje met Fer's kleuterliefde Robin. Ooit een piepklein schattig blond meisje dat inmiddels een halve kop boven mij uitsteekt...;-)

Wie altijd al vond dat hij een kop boven de massa uitsteekt is natuurlijk Frits Bolkestein. Zou hij het stiekum toch zijn die het brein is achter de aanstaande overname van Gazprom van enkele Nederlandse energiebedrijven? Vast staat dat hij als adviseur aardig wat te zeggen heeft binnen het selecte kringetje van Russiche (en dan nu een woord dat prachtig tweeledig is op te vatten!) oligarchen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!