Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 18, 2006

Houden

Houden

"Looneisen verlagen en solliciteren maar!" aldus wethouder Wahtuhngekhlep als reaktie op een rapport dat aangeeft dat veel werkgevers liever geen mensen in dienst hebben die meer dan 9 euro per uur bruto loon vragen."Als mensen niet eens willen werken voor 6 euro per uur moeten ze niet zeuren en krijgen ze dus ook geen uitkering meer", aldus de oorspronkelijk allochtone wethouder die vreselijk hard z'n best blijft doen om zoveel mogelijk rechtse kiezers te trekken voor zijn Partij van de Armoede.

Een meisje komt op mij af gehuppeld..."Ik heb je gezien! In een of ander wersterparker-blaadje!"-"Dat kan kloppen", zeg ik en vervolg mijn weg naar het klaslokaal van de juf van m'n zoon. Vandaag kon hij bij binnenkomst zijn jas aanhouden want na een aantal proeflessen was het zover: vandaag was de eerste officiële schooltuintjes-les voor deze groep van de Leonardo Da Vincischool. Een verwachtingsvolle spanning had zich meester gemaakt van Fer's leeftijdgenoten. Extra stimulans voor een enkeling is het verbreken van mijn aloude record "Rodekool-kweken". 3,2 Kilo woog het ding!

M'n moeder laat zich lekker verwennen in het verpleeghuis. Toch zal het voorkomen dat zij zich af en toe wat eenzaam voelt. Een kaartje zal op prijs worden gesteld. Alvast bedankt.

Mw. S. W.
Verpleeghuis Amstelhof
1e Verdieping, kamer 3
Amstel 51
1018 EJ Amsterdam

Een rustig dagje thuis waarop ik zes telefoontjes mocht ontvangen en twaalf e-mail-berichten. Spam en nieuwsbrieven uitgezonderd. Het was een prettige dag met mooi weer om lokaal een paar boodschapjes te doen. Alle reden voor vrolijkheid dus. In tegenstelling tot minderjarige asielzoekers die, gelijk onschuldige Chinese moslims in Guantanamo Bay, worden opgesloten als waren het criminelen tot er een "oplossing" voor hen is gevonden. Vertaal "asielzoekers" naar "Juden" en "oplossing" naar het Duitse equivalent en U begrijpt waarom ik mij zorgen maak. Of misschien ook niet. In dat geval maak ik mij zorgen om U.

Om Ferdinand hoef ik mij niet zoveel zorgen te maken. Zonder dat ik het vroeg nam hij de stofzuiger van mij over en nadat hij woonkamer én slaapkamer onder handen had genomen besloot hij tot het wisselen van de volle stofzuigerzak voor een lege. Het is een goed joch, Griet. En dat is-ie. Dat vindt ook zijn zus die hem nog wilde spreken nadat ik haar welterusten had gewenscht:"Mag ik m'n broer nog even!?"

Hoe kan een mens anders dan van die wezentjes houden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!