Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, maart 10, 2006

Zorgen

Zorgen

Minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid, Welzijn en Sport wil roken duurder maken. De minister denkt op die manier het aantal rokende mensen in Nederland drastisch te kunnen verlagen. Dit terwijl de geschiedenis leert dat het verhogen van de prijs van een verslavend produkt het probleem rond die verslaving nauwelijks doet afnemen. Sterker nog: het neveneffect is vrijwel altijd dat de zwarthandel in het betreffende product gouden tijden doormaakt. De minister, die gezien zijn CV veel afweet van financiën maar voordat hij zijn huidige positie verkreeg niets met gezondheidszaken van doen had, lijkt alleen maar uit te zijn op het spekken van de staatskas. Met een brief gaf ik hem de kans zijn beleid in deze te verdedigen.

Vanmorgen gezellig samen met m'n zoon ontbeten waarna ik hem naar school begeleidde. Daarna wat aktie ondernomen ten bate van het werk als klasse-ouder, wat boodschapjes gehaald voor het werk en wat in de brievenbus gestopt bij een schoolmoeder. Thuis nog even een bakje koffie gedaan met collega Lars die na het bachenaal van gisteren met mij mee naar huis ging na het missen van zijn laatste tram. In de tram richting werk raakte ik voor de tweede keer in mijn leven in gesprek met een zekere Maja en wij keuvelden wat over werk, kinderen en ongelijkheid. Vindt U het ook altijd zo gezellig om met vreemden in de tram te kletsen of als er een collega blijft pitten?

Bij het Instituut voor Publiek en Politiek hebben ze ook zitten pitten. De door dit voorlichtingsbureau uitgebrachte stemwijzers gaven de kiezers vrijwel altijd het verkeerde advies. Volgens de Stemwijzer Amsterdam zou het merendeel van de deelnemers moeten kiezen voor GroenLinks of de Partij van de Toekomst. Gelukkig maar dat verreweg de meesten zelf kunnen nadenken en gewoon vooral PVDA en SP hebben gestemd...Dat krijg je met een subjectieve vraagstelling waarbij slegs met een beperkt aantal factoren rekening wordt gehouden.

Vooralsnog moet ik maar'ns rekening houden met de houdbaarheid van mijn niet meer zo jonge gestel en op tijd m'n bedje in. Ik wensch U een goede nacht zonder zorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!