Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, maart 22, 2006

Nachtmerrie

Nachtmerrie

Af en toe wel heel erg fijn zo'n dagje rustig thuis. Heerlijk even niets doen, behalve dan de badkamer schrobben en dergelijke klusjes meer en vanavond een fractie-overleg terwijl buurvrouw Johanna om 19:00u uur belde om te zeggen dat zij hier niet om 17:00u kon zijn. Rust doet een mens goed. Net als het volgende berichtje: Ontving gisteren tijdens de werkbespreking waar ik niet bij aanwezig was een stukje waardering, gegoten in een vorm die ik niet gewend ben te ontvangen: men heeft mij verkozen tot medewerker van de maand!

Sharon Dijksma gaat voor PVDA-kamerlid van de maand met haar plannetje om hoogopgeleide vrouwen die niet werken te verplichten (een deel van) de studiekosten terug te betalen. Van welk inkomen de huisvrouw in kwestie dat moet doen weet Sharon vast ook wel te vertellen. Daarom vroeg ik het haar:
http://vragen.blogspot.com/2006/03/dijksma.html

In de Elsevier vond ik een opsomming van ondermeer deze zaken:
1 mei wordt een nationale feestdag; Kinderbijslag en AOW omhoog voor lagere inkomens; Bijstandsuitkeringen en minimumlonen omhoog; Beperking eigen risico's in de zorg; Hoofddoek toegestaan voor rechterlijke macht en politie; Minder kernenergie en meer windmolens; hogere lasten voor de hoogste inkomens en dergelijke.

Dat is allemaal heeeel errug slecht. Althans volgens Syp Wynia, redacteur bij Elsevier. Hij weet het zelfs sterker uit te drukken en noemt deze uitwassen van een eventueel links kabinet zelfs een regelrechte nachtmerrie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!