Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 19, 2005

Ruzie

Ruzie

Googlewhack:
vakkenvullers gevraagd spijkenisse

Nog even aan het nagenieten van ons weekje Parijs...
U kent ze wel: de vacaturesites waar je je profiel kunt achterlaten zodat je af en toe
een mailtje krijgt met toepasselijke functies. Zo sta ik in diverse online vacaturebanken ingeschreven als iemand die administratief werk zoekt in de regio Amsterdam. Toch krijgen sommige beheerders het voor elkaar om mij vacatures te bezorgen als "Ervaren liftmonteur in Den Haag" en "Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige in Utrecht." Wel komisch hoor, maar niet wat ik zoek. Meer dan komisch vind ik de actie van Cindy Sheehan.

Cindy Sheehan is moeder van een in Irak omgekomen soldaat en wil graag van haar president weten wat nu eigenlijk precies die goede zaak is waar haar zoon voor is gestorven. Om haar doel te bereiken heeft zij ondermeer "Camp Casey" opgezet, vlakbij het zomervakantieverblijf van de familie Bush waar de president van Amerika zo'n vijf weken verblijft bij wijze van vakantie. Ook heeft zij TV-zendtijd gekocht waarin zij Bush Junior uitmaakt voor leugenaar en lafaard. Help me herinneren dat ik nooit ruzie zal zoeken met deze standvastige dame...

Zo kun je beter ook geen ruzie zoeken met de regering van Israël: met grof geweld wordt de Gazastrook ontruimd. Als "tegenprestatie" is ondermeer de Isarëlische badplaats Eilat doelwit geweest van een raketaanval. Wanneer houdt het op? Als zowel de Russen alsook de Amerikanen weigeren nog geld te verdienen met de wapenhandel in de regio?

Een heerlijk dagje vandaag. Vanmorgen maar wat aangerommeld om daarna een paar uurtjes met m'n zoon te gaan spetteren in het zwembad. Daarna Eva's anti-eczeem medicijn gehaald en vervolgens het meisje zelf. Nu weet ik niet wie er blijer was met hun cadeautjes (Chineesje jurkjes!): Eva en Dayna of hun mama...;-) In de tram onderweg genoten van de blikken van vertedering die mede-passagiers wierpen naar broer en zus. Een jong stel bekeek het tafereeltje heel intens, keek toen elkaar verliefd aan en liet simultaan een hoorbare zucht. Wellicht wordt die zucht met een maandje of negen vervolgd met een flink aantal puffen en schreeuwen...

Al weer aardig wat bekenden ontmoet de afgelopen twee dagen: trambestuurder Ed, Fer's vriend Cian, buurvrouw Irene, vriendin Lucia, kaartvriend Vincent en zijn vriendin Jessica. Het zal mij benieuwen of wij ook in Breda bekenden ontmoeten. Want daar zijn wij dit weekend te vinden...

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Abraham Bueno de Mesquita.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!