Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 26, 2005

Maangodin

Maangodin

Ook zo blij dat U gisteravond binnen zat? Of vindt U het wellicht leuk om door een hagelstorm te lopen? Een hagelstorm in augustus, mensen die worden getroffen door de bliksem...Wil Moedertje Natuur ons iets vertellen?
In Parijs zijn zeventien mensen (waarvan maar liefst veertien kinderen!) omgekomen in een brand in één van de appartementen waar men "tijdelijk" (soms tientallen jaren) vluchtelingen in huisvest. Volgens sommigen een goede manier om van "buitenlanders" (want zijn wij dat niet allemaal?) af te komen maar gelukkig volgens de meesten een tragedie van ongekende omvang. Stel je voor: Ingesloten door de brand zie je maar één mogelijkheid om je kind te redden: uit het raam gooien en er het beste van hopen. Zelf denk ik liever aan vrolijker zaken.

Zoals het feit dat ik tegenwoordig weer de rust in m'n lijf heb hervonden om lekker te zitten lezen. Zo is boek nummer vijftien van dit jaar uit: "De Maangodin en andere verhalen", samengesteld door Terry Carr in het kader van de Prisma SF-reeks. En nu ik het over lezen heb: vandaag met m'n zoon naar de bibliotheek geweest. Primair om twee boeken te vinden voor m'n moeder die ik helaas beide niet kon vinden. Wel vond de Ferman er een boekje over een het zelf opzetten van een detective-bureau en scoorde ik twee boekjes in de verkoophoek: Eentje redelijk onbekende van Nescio: "Boven het dal" en eentje van Kafka: Het Slot. Ik ben benieuwd...

Verder met m'n zoon samen de het beddegoed verwisseld wat op zich bijna twee uren in beslag nam, inclusief het strijken van de dekbedovertrekken en dergelijke. Niet een favoriete klus maar iemand moet het doen, toch?
Op het einde van de dag mocht ik weer gebruik maken van de diensten van oma die haar kleinzoon graag in huis heeft terwijl papa kan werken deze zaterdag. De opdrachtgever is de organisatie achter de Minibar op Mysteryland. Wordt het net zo leuk al vorig jaar? In ieder geval helaas met niet allen die er vorig jaar bij waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!