Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juli 30, 2005

Planeet

Planeet

De politie heeft in een woning in Amsterdam-Osdorp explosieven gevonden. "Gelukkig gaat het om explosieven van criminelen en niet van terroristen" aldus de politie. Alsof het in dat geval minder hard boem doet! Ziet U zichzelf al glimlachend staan bij Petrus aan de hemelpoort? "Nou, ik ben blij dat de bom door een crimineel was gebruikt en niet door een terrorist want dan was ik veel doder geweest." Of zoiets.

Het was een prachtige zomerkampdag en de Ferman stapte dan ook met rode koontjes samen met mij in de tram op weg naar oma waar hij een groot deel van het weekend zal doorbrengen. Nadat ik had meegenoten van de door oma bereidde maaltijd vertrok ik naar huis om nog wat werk te verzetten. Eerder op de dag had ik er al voor gezorgd dat er iets meer licht door de ramen kan vallen en een stapeltje foto's ingeplakt. 's Avonds nog maar één pakje extra ingeplakt vanwege een bezoekje aan én een bezoekje van buurvrouw Angélique én het bekijken van de film Snatch.

Zou U ook zo graag beelden bekijken van de zoveelste tiende planeet die is ontdekt? Ik dacht toch echt dat de planeet Sedna gold als tiende planeet van ons zonnestelsel. Maar blijkbaar is deze ijsklomp gereduceerd tot uit de kluiten gewassen asteroïde want een ander hemellichaam is er met de eer vandoor. Wetenschappers verbonden aan het Palomar observatorium zagen in november 2003 al een stipje door de Samuel Oschin telescoop en het duurde nog eventjes voordat zij al hun data op een rijtje hadden. Het ding blijkt anderhalf keer zo groot als Pluto en als Pluto een planeet genoemd mag worden mag de nieuwe telg dat zeker. Overigens waren dezelfde wetenschappers (Dr. Michael Brown en zijn team) ook al verantwoordelijk voor de ontdekking van die andere tiende planeet die zij ook ontdekten in dezelfde periode. Zouden de heren uit gewoonte elk jaar opnieuw de ontdekking van een tiende planeet naar buiten brengen? In ieder geval is het goed voor de casflow van het California Institute of Technology. Ik wacht eventjes totdat de ontdekkingen zijn bevestigd door andere observatoria voordat ik m'n kinderen vertel dat ons zonnestelsel tien, elf, twaalf planeten telt in plaats van de sinds lang aangenomen negen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!