Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 20, 2005

Fijn

Fijn

Na gesprekken met diverse mensen van UWV en CWI zijn we er uit: M'n WW-aanvraag is afgewezen maar m'n oude recht loopt gewoon door. Niets aan de hand dus en ik ontvang gewoon een WW-uitkering. Had ook nog een akkefietje met de ABN/AMRO. Afgelopen mei had ik het restant van mijn nooit meer gebruikte bankrekening laten overboeken naar mijn Postbankrekening met de mededeling "Overboeking vanwege opheffen rekening". Volgens de mevrouw bij klantenservice aan wie ik vroeg hoe dat moest was dit namelijk de gebruikte methode bij het opheffen van een rekening.
Ietwat verbaasd was ik daarom om een afschrijving te ontvangen voor pasgebruik voor het derde kwartaal van dit jaar. Hoezo betalen voor gebruikmaking van een pasje dat in mei reeds onbruikbaar is gemaakt? Met een telefoontje naar de klantenservice was een en ander snel weer in orde: betalen voor een onbruikbaar pasje is natuurlijk onzin, was ook de aardige mevrouw het met mij eens. Rest mij nog maar één vraag: welke instantie is de volgende? Kom maar op, ik lust je rauw!!

Tsjonge! Ik voel me zo lekker dat het wel lijkt alsof wij net terug zijn van Paris, la France.
Okee, we logeren daar niet in het Hilton maar eigenlijk hebben we't nog beter bekeken door in een gewoon Frans appartement te gaan zitten in een normale Parijse wijk, vlakbij een normale Sacre Coeur;-)
Voorlopig zitten we nog even in Nederland. Dat is dat landje waar kwaadwillenden van justitie horen dat zij lid zijn van de Hofstadgroep. En zij maar denken dat zij gewoon dom bezig waren! Blijken ze opeens lid te zijn van een welgeoliede terreurorganisatie! Vooralsnog ben ik blij dat verreweg de meeste aanslagen worden gepleegd door moslims en niet door SP-aanhangers. Anders stond ik ook al op de zwarte lijst. Wezenlijk staan we daar allemaal op, natuurlijk. Met uitzondering van de leden van ons kabinet. Die komen pas op de lijst na installatie van een nieuwe regering. Maar even niet zo negatief. De dag begon al met een goedemorgen-kusje van een buurvrouw en verder bleek uit diverse testresultaten dat m'n moeder fysiek behoorlijk in orde is. Vandaag mocht ik mee naar een ziekenhuis voor een paar tests die daarover nog meer uitsluitsel boden. Fijn, toch?
Zo vind ik het ook fijn dat ik door mijn huidige dagbesteding in staat ben m'n zoon vroeg van de opvang te halen en met hem samen op ons dooie gemakje door de supermarkt te struinen in een speurtocht naar lekkere en betaalbare etenswaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!