Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, mei 14, 2005

Protocol



Googlewhack:

fathers be good to your dochters songtekst




Kan mij niet heugen ooit een weblog-bezoeker uit Quatar te hebben gehad maar laatst was het dan toch eindelijk zover:

5. 7 mei 19:57 Internet Qatar, Qatar

Niet dat ik nooit bezoekers uit het buitenland mag ontvangen, getuige deze twee:

7. 14 mei 07:57 Polen (devs.futuro.pl)

8. 14 mei 08:43 Oekraïne (lviv.ua)



Het gehele circus verhuist maandelijks heen en weer. Ik heb het dan niet over circus Renz maar over het Europees Parlement dat elke maand weer van Brussel naar Straatsburg verhuist en weer terug. De totale kosten van dit geintje komen neer op zo'n 500 miljoen euro per jaar, op te brengen door de Europese belastingbetaler. En waarom? Zodat de Fransen niet boos worden dat het Europees Parlement nooit in Frankrijk vergadert. Ik vraag mij af: zullen zij ooit hebben gehoord van videoconferencing?




Een andere vorm van dictatuur is die van het driemanschap Donner, Pechtold en Verdonk. Met z'n drietjes hebben zij besloten het Europees Verdrag ter bescherming van de Rechten
van de Mens te laten voor wat die is en regels ingesteld voor het kunnen deporteren van onderdanen. Het gaat met name om het met voeten treden van artikel drie van het vierde protocol van dat verdrag. In Nederland heeft het verdrag een directe werking: de rechter kan (en moet) alle wetgeving en bestuur direct aan het EVRM toetsen.


Gaat dat ook zo als...wanneer de Europese Grondwet er komt? Wanneer je een minister bent binnen de Trias Politica van den Nederlanden dan hoef je je niet aan die grondwet te houden.
Dat zou wel fraai zijn, zeg!




Minder fraai is het feit dat m'n moeder de ziekte van Ménière blijkt te hebben.
Dat verklaart de duizeligheid en misselijkheid.
Soms is het handig om zaken te kunnen benoemen. Zo hoef ik vanaf vandaag niet meer te spreken van "de nieuwe buurvouw" maar van "buurvrouw Margot".
En ach, zo heb ik tenminste weer een reden om het Terrebel's Buurvrouwen-organogram bij te werken...;-)





En over werken gesproken: in de komende zomervakantie ga ik weer werken als vrijwilliger op zomerkamp. Ook doen? Geef je dan hier op als vrijwillig(st)er!




Soms lijkt gewoonweg leven ook verdacht veel op werken. Echt vrij ben je nooit wanneer je het ooit in je hoofd hebt gehaald om het zoveel mogelijk mensen naar de zin te maken: hier een beetje slijmen, daar (gespeeld) kwaad doen, elders weer wat water bij de wijn doen, daar een glimlach of juist een gefronste wenkbrouw...Weet er iemand nog een hutje op de hei te koop?


Net als Rodney uit Robots zou ik soms wel'ns m'n huidige leven willen ontvluchten om anoniem naam te gaan maken in de Grote Andere Wereld. Maar zoals ik vanmiddag samen met m'n kinderen in de bioscoop ontdekte is dat niet voor iedereen weggelegd. Eva en Ferdinand hebben vanmiddag lekker in de tuin lopen spelen hoewel ik het wat fris vond. In elk geval hebben wij ons toetje vanavond in de buitenlucht genuttigd. Nog even genieten van het laatste uurtje van vandaag met m'n kinderen. Kan er niets aan doen maar ik hou van die koters...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!