Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, januari 24, 2005

Lachen




Googlewhack:


bruto winstmarge videotheek





Kan mij herinneren dat ik indertijd moest lachen toen ik hoorde dat prostituees hun aangeschafte lingerie bij de belastingdienst konden declareren als "werkkleding" en hun pooiers de BTW op de aanschaf van een pitbull konden declareren als "kosten, noodzakelijk voor het werk".
Ik wist echter niet (dankzij De Telegraaf sinds vandaag dus wel) dat je de kosten van de aanschaf van je pistool kunt terugkrijgen van het Openbaar Ministerie.
Nog even en het slachtoffer krijgt een bekeuring voor het beschadigen van de kogel door in de baan ervan te gaan staan...Het moet toch ook niet veel gekker worden in dit land.




De financiële situatie van de dader(s) moet na "afrekening" hetzelfde zijn als die voordat
het strafbare feit werd gepleegd. Dat is de wet.
Helaas geld de wet niet voor slachtoffers. De financiële situatie van een slachtoffer van zakkenrollerij in Amsterdam wordt niet gelijkgetrokken met de situatie die gold voor de beroving:
Indertijd gold in de regio in ieder geval een "eigen risico" van 500 gulden. Loopt U wel eens met meer aan contanten op zak?






Sinds 8 april 2002 ontving ik inmiddels meer dan 1000 hits op m'n homepage.
Weer een mijlpaal bereikt...
Het weblog wordt overigens een stuk drukker bezocht dan de thuispagina.
Niet verwonderlijk als je't mij vraagt. Een homepage is doorgaans een nogal statisch geheel bedoeld om achtergrond-informatie te leveren.



Vanmorgen kwam de Ferman maar met moeite z'n bed uit. Het is lang geleden dat ik hem wakker moest maken in plaats van omgekeerd. Vermoedelijk heeft het te maken met de intredende koude.
Wat extra vitamientjes en wat meer slaap dan maar.


Erben Wennemars heeft dat niet nodig gehad om de derde Nederlandse wereldkampioen sprint te worden. De tweede was hij ook al. Jennifer Rodriguez is de eerste wereldkampioene sprint van Amerikaans/Cubaanse afkomst. Zou zij een felicitatie-telegram van Fidel Castro hebben gehad?





Het was vandaag een vrij rustige, gewone dag die mede dankzij een fijne peptalk van een goede vriendin vanmorgen zo goed en rustig verliep. Ook weer genoten van het gezamenlijk TV-kijken: Loïs & Clark en Saved by the Bell: the next class. Ook het babbelen voor en tijdens de karate-les was weer erg leerzaam.








Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Johnny Carson.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!