Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, januari 05, 2005

Kapot



Googlewhack:

willem endstra geliquideerd welk tv programma dat hij





Het bezoek van gisteravond was al gepland. Daarom was het des te opmerkelijker dat wij hem met de kinderen van het werk eerder op de dag al in het Vondelpark tegenkwamen: Floris (Roubos, Red.) liep lekker met z'n hond te spelen terwijl ik voor het werk een voorstelling mocht bijwonen in het nabijgelegen Filmmuseum:"Een dagje uit..." heette het.


Volgens mij vond Ferdinand het ook wel leuk dat hij zijn vroegere schoolmeester kon vertellen waar hij tegenwoordig zoal mee bezig is. In elk geval lekker zitten bijkletsen, een aktie die nog even doorging toen Superfer al naar bed was.

Vandaag ging m'n zoon met z'n vader mee naar het werk om in het theater waar wij vandaag naar toe gingen de mensen van z'n eigen NSO tegen te komen bij een circusvoorstelling; Een groep jongelui vertoonde in De Krakeling kunstjes van verbazend hoog niveau. Na de werkdag van ruim negen uur, volgend op een onrustige nacht was ik helaas te zwaar kapot om naar een feestje te gaan: Gefeliciteerd met je verjaardag, Thura!

Ook mentaal zit ik er aardig doorheen getuige het feit dat ik een traantje moest wegpinken bij de liefdesverklaring van Loïs en Clark. Ernstig, niet? Vroeg m'n bedje maar in vanavond want ook morgen begint de werkdag om acht uur.

O ja, om de "agenda" die ik hier gisteren begonnen was af te maken: zondag vanaf 16.00uur is er een nieuwjaarsreceptie op Ruigoord waar wij helaas niet bij kunnen zijn. U wel? op 5 februari is er een landelijke demonstratie tegen de afbraak van het sociale huurbeleid, georganiseerd door SASH: Stop Afbraak Sociale Huisvesting. Ter voorbereiding kunt U dit stuk lezen over de voorgenomen huurliberalisering zoals Minister Dekker die voorstaat.


Verder wees Cécile mij op het dagboek van een blanke leraar op een "zwarte" VMBO-school. Hoe ga je om met opborrelende gevoelens van haat?



Om met iets leuks af te sluiten: BURGERS/REIZIGERS is door de redaktie van Nu.nl verkozen tot film van de dag. Da's met name leuk voor Lotje IJzermans en Janice Pierre die de film met name in elkaar hebben gedraaid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!