Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, december 17, 2004

Koud



Googlewhack:

maxibel coating



Blij dat ik na een zware (maar harmonieus verlopen) werkdag weer thuis mocht komen om mijn zoon in de armen te sluiten. Soms sta je dan even stil bij hen die in een minder fortuinlijke situatie verkeren. Bijvoorbeeld bij de vaders die hun dochter lang niet zo vaak zien als waar zij recht op menen te hebben...
Juist in Nederland is er behoefte aan een groepering als de Fathers 4 Justice. Wist U bijvoorbeeld
dat er hier zo'n 160.000 vaders zijn die hun kind(eren) niet meer mogen zien? Nederland geldt dan, qua wetgeving,
ook als favoriet land om je kind naar te ontvoeren...
Ontving gisteren een reaktie op mijn oproep van 5 december jl. waarin ik mij afvroeg of er ook een
Nederlandse divisie bestond van de sociale rechten-groepering "Fathers 4 justice".
Die is er dus inderdaad, zo wist Alan, de coordinator van de Nederlandse tak mij in een
persoonlijk mailtje te melden. Het adres is: http://www.fathers-4-justice.nl/
Thanks, Alan! Houdt overigens morgen de blik gericht op Londen, waar de Kerstman in meervoud aandacht voor de goede zaak zal vragen. ziet U't voor zich: honderden boze kerstmannen?


Ook gaat er nog een bedankje naar de persoon die mij het adres zond van een
advocaten-kantoor dat mogelijk de fakkel kan overnemen van de gepensioneerde meneer die
tot voor kort mijn belangen verdedigde op het gebied van gezinsrecht. Ik had't laatst al aan
iemand voorspeld: 2005 wordt mijn jaar! Leve de gerechtigheid!


Nu nog een échte winter en mijn jaar kan niet meer stuk. Vandaag leek het er op dat de herfst is begonnen. U weet wel, die periode in het jaar die in dit land voor winter moet doorgaan: Guur, nat en winderig. Eigenlijk net zoiets als Geert Wilders die thuiskomt van een etentje bij Ayaan Hirsi Ali...;-). Het lijkt er soms op dat het Nederlandse weer zo'n drie maanden achterloopt op de kalender. Gaan mijn kleinkinderen echte koude zomers meemaken en hun kleinkinderen wellicht het begin van een nieuwe ijstijd? Wie in ieder geval de koude alvast opzoekt is Bobby Fischer. De voormalig wereldkampioen schaken kreeg onlangs te horen dat hij een verblijfsvergunning krijgt van de IJslandse regering. Lief he? Bijna net zo lief als Helga Gudrun Oscarsdottir voor wie ik ooit naar het land van de eeuwige schemering was getrokken...*ZUCHT*. IJsland was overigens de eerste democratie in de wereld. Bovendien kende het land de eerste vrouwelijke premier in de wereld ooit en is het daar helemaal niet zo koud als ik vooraf had gedacht. Ik was daar ooit in oktober: toen was het daar acht graden en hier vijf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!