Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, november 15, 2004

Ziek


Googlewhack:

levend kunststuk fabiola




Zei ik't niet? Colin Powell stopt er ook mee Evenals nog een paar ander ministers. Het totaal aantal Amerikaanse ministers dat is afgetreden na de laatste verkiezingen komt daarmee op zes. Alleen de havikken blijven over: zeg maar de iets minder gematigden om het zacht uit te drukken. Meer rigoreuze plannen zullen dus worden uitgevoerd kunt U concluderen. Meer landjepik en "wie niet werkt krijgt geen eten". Wie niet het leger in gaat verliest z'n uitkering. Wie geld wil om te studeren moet het leger in om aanspraak te maken op een studiebeurs. Wie geen geld heeft voor goede medische zorg sterft gemiddeld op jongere leeftijd dan mensen met een inkomen van tweemaal modaal of hoger. En meer van dat soort zaken. Gezellig.



Tsja, dat kan dus een papa zomaar overkomen: zit je lekker op school te kwebbelen met de moeder van je dochter's beste vriendin, vraagt ze:"Hoe ging de verhuizing?" waarop je mompelt "Volgens mij wel goed."
De moeder vraagt verder:"M'n dochter zou de jouwe graag een kaartje sturen: wat is't nieuwe adres?" Moeizaam laat je je ontglippen "Eh...dat weet ik niet. Dat zul je haar moeder moeten vragen."



Thuisgekomen bleek dat ook Ferdinand het er moelijk mee had: hij lag ziek op de bank met oma bij zich. Onze gevoelens hebben we maar omgezet naar iets positiefs: het zo rigoreus opruimen in huis dat de Stichting Vluchtelingenwerk blij kon worden gemaakt met zo'n vijfentwintig kilo aan kleding en diverse prularia waaronder een wijnrek, een mouwstrijkplankje en boeken, tijdschriften en video's. Ferdinand drukte de opruimaktie fraai uit:"Nu hebben we tenminste ruimte om troep te maken!" In de vooravond kwam buurvrouw Angélique m'n hand vasthouden tijdens een moeilijk telefoongesprek. Niet veel later bracht ik m'n zoon naar karateles waar hij veel lol had en plezier beleefde en nieuwe oefeningen voor thuis meekreeg.




Een andere leuke toevoeging aan mijn poel van herinneringen is een Ferdinand die iets te luid zingend bezemt, zwabbert en stofzuigt. Helaas heeft dat laatst gebruikte apparaat de geest gegeven. Misschien had ik'm iets vaker moeten gebruiken en had-ie zich dan niet zo verwaarloosd gevoeld dat-ie dacht:"Barst maar!"


Volgens nog onbevestigde berichten (er is nog geen artefact bovengehaald) is de exacte lokatie van het legendarische Atlantis nu officiëel bekend: bijna precies waar Plato claimde dat de oude stad lag, namelijk op anderhalve kilometer diepte op zo'n 80 kilometer uit de zuid-oost kust van Cyprus. Onderzoeker Robert Sarnast is enorm in zijn nopjes met de vondst. De mensen achter Skepsis wellicht iets minder...
Koel, niet?



Ook koel is de aktie waar buurvrouw Debbie mij op wees:
Van 15t/m20 november is de collecteweek van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind.

En vanaf vandaag is een week lang kindermishandeling als thema op Ned.3.
Er zijn vele programma's over dit onderwerp te zien.
Er is ook een website van: www.geheimgeweld.nl
Aangezien er nog steeds elke week een kind in Nederland overlijdt aan de gevolgen van kindermishandeling lijkt het ons belangrijk om veel aandacht aan dit onderwerp te geven.



En nu maar hopen dat TV-minnend Nederland wijs besluit als het gaat om de verkiezing van "De Grootste Nederlander". Ik heb mijn keuze gemaakt. En U?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!