Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, oktober 11, 2004

Vermaak




"Papa?"-"Ja, schat?"-"Ik weet nu waarom Dokter Bibber Dokter Bibber heet!"-"O ja?"-"Ja: Je ziet de reclame, gaat naar buiten en bibbert van de kou."



Vanmorgen een welhaast traditioneel kopje koffie verkeerd gezet waar buurvrouw Angélique van genoot.
Ik genoot van haar gezelschap en de wetenschap dat ik mij niet hoefde te haasten naar het werk.
Dat hoef ik nooit aangezien ik alleen des woensdags om elf uur op de werkvloer wordt verwacht en de overige weekdagen niet voor 1300uur. Nadeel is dat de saleriëring navenant is. Daarentegen geeft de morgen mij tijd voor studie en huishouden. Na deze studie ga ik er nog eentje volgen. Misschien wel twee. We zullen zien...



Onderweg naar karate-les was het ook koud. Morgen mag Ferd met zijn nieuwe shawl om de deur uit en zal ik de benodigde eerste steken opzetten voor mijn shawl voor de aankomende winter. Terwijl Ferdinand de blits maakte door als jongste en kleinste in zijn nieuwe groep toch de beste traptechniek tentoon te spreiden begon ik in "Kruistocht in Spijkerbroek" van Thea Beckman. Ik moet wel want ik heb mij vastgelegd in het houden van een boekbespreking! Gisteravond het avontuurlijk aangelegde "Het Bernini Mysterie" van Dan Brown (De voorloper van "De Da Vinci Code") uitgelezen: een goede detective met veel (verwijzingen naar) symboliek. Dat laatste vooral spreekt mij dan weer aan terwijl anderen wellicht gaan voor de James Bond-heroïek of de nauwelijks verholen "held-krijgt-meisje"-thematiek. In ieder geval is het een boek dat vermaakt én tot denken uitnodigt; voor mij de belangrijkste eisen aan een boek.



Er moet meer gezoend worden!
Dat vinden ook de bedenkers van het project:"Liefde in de stad".
Gisteren vond de aftrap van het project plaats in De Balie.
Verschillende studenten van de Rietveld Academie presenteerden hun plannen om de liefde in de stad terug te brengen.
Van de website: "Liefde in de stad gelooft in de druppel op de gloeiende plaat."



Wie niet in de kracht van liefde lijken te geloven zijn de verschillende "inlichtingen"-diensten:

Waarom heeft de FBI de servers in beslag genomen die dienen voor het hosten van de onafhankelijke nieuwssites van Indymedia?
Sinds wanneer mag en kan de (Amerikaanse) FBI servers in beslag nemen die op Engelse bodem staan zonder daarvoor een reden op te geven?
Allemaal vooralsnog onbeantwoorde vragen...



Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Ben ter Veer, Maxime Faget en Christopher Reeve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!