Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, oktober 04, 2004

Bezuinigen



Googlewhack:



yusuf islam songtekst








Arme Ferdinand kon in de aanloop van het maandag-morgen kringgesprek

maar niet onthouden wat-ie allemaal had gedaan, dit weekend.
Terwijl het toch wel meeviel, dacht ik: demonstratie en matras op

zaterdag met bezoek van Erwin die bleef logeren; zondagmorgen bezoek

van zijn moeder én van zijn grootmoeder; bezoek aan de sauna en daarmee

ook buurvrouw Angélique en later op de middag naar buurvrouw Miriam

voor de verjaardag van z'n zus. Wat heeft U dit weekend zoal gedaan?






Was hedenmorgen getuige van een fraai ongeval: een automobilist dacht

dat-ie nog wel gauw eventjes voor de tram langs kon keren. Dom. De tram

ging sneller dan verwacht met als gevolg dat de auto zo goed als geen

achterkant meer heeft. Lekker slim om je leven te wagen voor ongeveer

12 seconden tijdswinst. Doet U ook wel eens van die domme dingen?






Ook dom is de publicatie van telefoonnummers van bewindslieden.
Wat had men verwacht te bereiken met het op internet bekendmaken van

een telefoonlijst met daarop de nummers van ondermeer Job Cohen en Jan

Peter Balkenende?






Ferdinand heeft tenminste wél wat bereikt: hij is door naar de volgende groep met

karate. Goed, niet? Een en ander houdt wel in dat hij vanaf volgende

week maandag wat later naar bed gaat. Wat moet dat moet.




Zo ook bezuinigen. Wordt beweerd. Toch vreemd dat verreweg de meeste

grote Nederlandse bedrijven veel winst hebben gemaakt de laatste paar

jaar. Als het écht zo slecht gaat met de economie, waar komt dan die winst

vandaan? Wordt dat overgeheveld uit de pot van de gezamenlijke

pensioenfondsen die voldoende in kas hebben om het nationaal

begrotingstekort tweemaal teniet te doen? Mij zou dat niet verbazen.





Ga verder leuke dingen met de avond. Brieven schrijven aan mensen als
Hoogervorst en Dekker lukt even niet omdat de site via welke ik dat doe

(http://www.regering.nl) vooralsnog om onbekende redenen uit de lucht

is en ik even geen zin heb om mijn vragen op een andere wijze te stellen.


Vandaag staan wij stil bij de vierde verjaardag van mijn dochter Eva.


Dat zij leve!



Bovendien staan wij vandaag stil bij het overlijden van Frits van Turenhout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!