Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 08, 2004

Slaap





Googlewhack:


"angelique kip"




De naam van deze server vind ik errug goed gekozen:


2. 8 september 00:53 Veraf, Servië en Montenegro





Het Sinterklaasfeest komt er echt al aan. De speelgoedcatalogus is pas

op de mat gevallen en m'n collega wil al de plannen voor het feest op 5 december

bespreken...


Aan wiens huisje Sinterklaas dit jaar voorbij zal gaan is Anthony

Godett
. Hij blijkt een boefje te zijn geweest.

Zijn kompaan Ben Komproe heeft als toenmalig minister van justitie van

de Nederlandse Antillen ten onrechte een aantal dames van lichte zeden

een verblijfsvergunning gegeven zodat hij zelf zijn winstmarge, libido

en ego kon opkrikken. Daarvoor is hij gisteren gearresteerd. Mirna

Louisa-Godett, Anthony's zus, acht Ben onschuldig. Het spreekt vanzelf

dat haar broer ook onschuldig is. Natuurlijk. En Klaas Bruinsma werd

vermoord omdat hij zo'n goudeerlijke zakenman was die ouden van dagen

hielp met oversteken en als vrijwilliger werkte in een tehuis voor

jongeren die mentaal zijn achtergesteld.




Intussen viert Bush Junior een feestje: de duizendste Amerikaanse

soldaat is vannacht om het leven gekomen in een overbekende

schermutseling die volgens de huidige Amerkaanse president ruim een

jaar geleden door "zijn" troepen glorieus was gewonnen. Aan de zijde

van de Irakezen ligt het dodental vermoedelijk zo'n tien keer hoger.

Hoezo "vermoedelijk"? Welaan, dat gaat toch maar om het leven van

Arabieren en zoals elke zich Christen noemend mens weet zijn zij geen

echte mensen. De vergelijking dringt zich op met de boeken van Karl

May waarin wordt verhaald van de strijd van de cowboys tegen de

indianen in het Wilde Westen van het nog zo jonge Amerika."Ik heb

zeven mensen vermoord. En daarnaast 4 indianen en 2 chinezen

doodgeschoten."




Vannacht niet geslapen door een aanval van katten-allergie. Of

correcter: een aanval van kattevlooien. Een enorme jeuk weerhield mij

van inslapen. Heb mij derhalve ziekgemeld voor vandaag want op zijzelf

letten gaat momenteel al moeizaam, laat staan zo'n vijftien kinderen

in het oog houden. Ik acht dat onverantwoord.




Toegegeven, niet zo onverantwoord als het eeuwig laten voortduren van

de monarchie als staatsvorm, maar toch onverantwoord. Gelukkig is daar

het Republikeins Genootschap dat de oplossing weet en dit land naar

een moderne toekomst kan sturen.





Kreeg visite van m'n voormalig schoonmoeder en voor de rest lekker veel geslapen vandaag.
Bij het ophalen van Fer bleek men een of ander festival te vieren bij het naastgelegen buurthuis. Liep daar ook nog een wethouder tegen het lijf maar bovenal gaf het mij weer'ns de kans even te babbelen met de dames van Fer's opvang. Saampjes even boodschappen gehaald (neen, zij was er vandaag niet zodat ik haar niet kon vragen wat zij met mijn verzoek gedaan heeft) en een vroege start van de avond gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!