Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 22, 2004

Ha!




Googlewhack:

lampion spongebob



Vandaag begonnen in één van de boeken die ik als verjaarscadeau heb gekregen: "Bush is dom en 37 andere clichees over Amerika" waarin Frans Verhagen 38 clichees over "De Amerikanen" ontzenuwd of juist bekrachtigd. Wat opvalt is dat hij houdt van het land waar hij jarenlang woonde, studeerde en werkte. Zozeer dat hij zelf Amerikaan lijkt te zijn geworden. Je zou haast gaan denken dat hij alleen naar CNN en FOX kijkt. Bovendien vermoedt je dat de enige boeken op zijn boekenplank "Oprah's Aanraders" zijn; vrijwel de enige boeken die Amerikanen lezen...pardon...kopen. En dat alleen maar omdat ze...juist...worden aangeraden door Amerika's populairste vrouw: Oprah Winfrey. Niet dat ik het erg vind om'ns een boek te lezen van iemand die bij de openbare boekverbrandingen van 2023 ongetwijfeld als eerste de biografie van Michael Moore zal offeren aan het zuiverende vuur
van de presidentiële Waarheid maar toevallig weet ik uit eerste hand dat het enige dat veel Amerikaanse burgers lezen fast food restaurant-menu's en TV-gidsen zijn. Uitgezonderd mijn neef natuurlijk, de intellectueel van de familie. Voor zijn studie heeft hij maar liefst vier (4!) hele boeken gelezen en staat daardoor in hoog aanzien in zijn vriendenkring.'t Arme schaap.

Dat kun je ook zeggen van Yusuf Islam, voorheen bekend als Cat Stevens.
(Ik dacht dat hij was bekeerd tot de Bagwhan maar het bleek dat Kevin gelijk had. Mijn excuses.)

Het vliegtuig waar hij in zat is aan de grond gezet in Maine. Dat gebeurde nadat de passagierslijst was vergeleken met een lijst van terroristen-verdachten (hij was toen al aan boord en had't vliegtuig dus al lang en breed kunnen opblazen!). De zanger van ondermeer de hit "Morning has broken" blijkt als terrorist gekenmerkt te worden OMDAT hij moslim is. Over Amerikaanse clichees gesproken! Ik ben benieuwd wat Frans Verhagen hierover te zeggen heeft. Ik vroeg't hem.

http://vragen.blogspot.com/2004/09/yusuf-islam_22.html


En wie steekt toch al die politie-auto's in de hens?




Nog even voor al die hardleerse weggebruikers de regels op een rijtje:

1. Rechtdoor gaand verkeer heeft voorrang;
2. Voetgangers zijn verkeersdeelnemers;
3. Als een voetganger aangeeft van het zebrapad gebruik te willen maken
MOET je hem/haar/hullie voorrang verlenen;
4. Verkeersregels zijn ook van kracht wanneer je haast hebt;
5. Verkeersregels gelden ook voor taxichauffeurs en pizza-koeriers.
6. Wie bovenstaande regels niet in acht neemt draait op voor de consequenties.


Dat valt nogal niet mee als je weet dat iemand van wie je zielsveel houdt (op die manier, ja) het fysiek aanlegt met een ander. En als dat bij maar liefst vier personen het geval is, doet dat au kan ik U zeggen.
Ik heb gelukkig m'n werk en m'n kinderen als afleiding maar anders...


Vandaag het gezegde "woensdag gehaktdag" in de praktijk gebracht op het werk, tot groot plezier van de kinderen. Omdat de dochter van m'n collega ziek was heb ik de laatste paar uurtjes alleen gestaan waar misbuirk van werd gemaakt tot ik een voorbeeld stelde....Ha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!