Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 21, 2004

Saai




Is't niet verschrikkelijk? Wielrenner David Millar heeft bekend
doping te hebben gebruikt! Wat is er eigenlijk zo errug aan dit bericht?
Het feit dat David Millar doping heeft gebruikt of het bekennen daarvan?
Voor verreweg de meeste van zijn collega's waarschijnlijk dat laatste.
Door de eeuwen heen is er doping gebruikt in de sport dus ik begrijp
al die commotie niet. Stel je eens voor dat er bij de aanstaande
Olympische Spelen detectiepoortjes werden geplaatst die automatisch
iedere dopinggebruiker aangeven en diskwalificeren:
wie moet je dan al die medailles omhangen?




Stel je eens een wereld voor waarin iedereen zich aan de regels hield.
Een wereld bijvoorbeeld waarin Sharon zich wat aantrekt van
de adviezen van de VN, George Junior luistert naar de aanhangers
van Michael Moore, waarin mensen niet dreigen de Amerikaanse
presidentsverkiezingen uit te stellen vanwege terrorisme-dreiging,
diezelfde terroristen niet mensen het hoofd van de romp scheiden of
de Eiffeltoren dreigen op te blazen, Piet Hein Donner eerlijk toegeeft hoe
hij aan zijn kennis van de Nederlandse onderwereld komt, Britney Spears
toegeeft dat zij geen maagd was ten tijde van haar eerste hit, waarin wordt
ingeleverd door mensen op de werkvloer én door het management, waarin
minister Dekker het voortouw neemt op haar eigen plan om vakantie-dagen
in te leveren ...zou het dan geen saaie wereld worden?



Op de eerdaags vernieuwde website komt er een aparte brievenpagina,
voorlopig moet U het hier mee doen:



Geachte mevrouw Dekker,
Heden bereikte mij het bericht dat U, als minister van VROM,
het goed acht voor de Nederlandse economie als iedere werknemer
vakantie-dagen inlevert. Mijn vraag aan U lijkt mij eenvoudig
te beantwoorden en ik verzoek U dan ook met klem om geloofwaardig
over te komen door aan mijn simpel verzoek te voldoen:

Geldt de door U geïnitieerde regeling ook voor ministers?


Hoogachtend,



Leuk hoor, dat ravotten in de duinen maar kunnen ze dat zand niet daar houden?



Zijn oma en ik stonden Ferd vandaag samen op te wachten bij zijn terugkeer
uit zomerkamp. Duidelijk verhit, vermoeid en vol verhalen ging hij met ons
mee naar huis. Daar mocht hij helpen met het in elkaar zetten van de nieuwe
boekenkast en oma's zelfgemaakte soep helpen opmaken. Buurman Dudo
kwam nog even langs, zoals hij ook gisteravond gezellig kwam babbelen.
Later op diezelfde avond kraakte buurvrouw Angélique nog even m'n rug
voordat zij haar jetlag probeerde weg te slapen. Ze had een flesje Ahorn-
siroop voor me meegenomen vanuit de States. Lief, he? Bovendien kreeg ik
van haar een zwendel-appel...


Strakjes lekker Todo sobre mi madre kijken en dan op naar de dag
van morgen via het land van mijn dromen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!