Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juli 22, 2004

Molenwieken

Molenwieken


Googlewhack!
enkeltje lochem peking

Gisteravond uitgebreid zitten kwebbelen met Basja.
Zij is op zoek naar
kleine mensen die, tegen betaling, haar willen helpen
met een ludiek klusje op 21 augustus aanstaande.
Kent of bent U toevallig zo iemand, laat het mij dan even
weten. Alvast bedankt!

Was errug tof om te zien hoe laatst Ferd en zijn
speelkameraden zich bij ons thuis vermaakten met
de Spirograph: Eerlijk, interessant maar vooral leuk
speelgoed. Electriciteitsloos vermaak bestaat nog steeds.
Echt! Neem gisteren, toen collega Minouk en ik de kinderen
den gehele dag wisten te vermaken met een drietal toernooien:
Twister, Yu-Gi-Oh en tafelvoetbal. Lachen toch?

Niet dat ik wat heb tegen televisie of (spel)computer maar
men moet niet vergeten dat het ook zonder kan.

Vanmorgen Ferdinand maar een mandarijn meegegeven
als toetje bij de lunch op zomerkamp. Lekker, makkelijk
én gezond. En over mandarijn gesproken: in die Chinese
vertaling van zijn autobiografie deed de Amerikaanse
ex-president Bill Clinton heel andere dingen dan in het
Amerikaanse origineel. Ik vraag mij af wat er in staat
over de affaire Monica Lewinsky. Hoe vertaalt men bijvoorbeeld
"I did not have sex with that woman."?

Heb mezelf vandaag een cadeautje gegund: het boek
"Liefde voor Che" van Ana Ménendez. Een roman over
het Cuba van tijdens de revolutie. 'k Zal mij toch enigszins
moeten voorbereiden aangezien een plan van mij steeds
vastere vormen aanneemt. Als het in Nederland faliekant
fout gaat (en met de officiële transformatie tot politiestaat
per 1 januari 2005 gaat het aardig die kant op) vraag ik politiek
asiel aan in voornoemd Zuid-Amerikaans land.
Nog even een cursus Spaans en ik ben er klaar voor...

Vandaag waren wij op bezoek bij de Molen van Sloten:
een ouderwets door windkracht aangedreven gemaal dat
nog steeds als zodanig dienst doet. De feiten van de rondleiding
waren interessant al acht ik het raadzaam een thermos caffeïne
in vloeibare vorm mee te dragen tijdens het praatje
van de gids. Vanavond tijd voor mezelf want de Ferdinand
logeert bij Samer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!