Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juli 27, 2004

Knuffel



Mijn moeder probeert al een jaartje of wat haar recht te doen gelden
op een financiële tegemoetkoming vanwege geleden fysieke en/of psychische schade veroorzaakt door een verblijf in een zogeheten Jappenkamp ten tijde van WO II.
Vooralsnog is die haar geweigerd. Reden: zij loopt niet bij een psychiater en heeft dus niet voldoende geleden om in aanmerking te komen voor compensatie.
In eerste instantie heeft men lang genoeg met de WUBO-regeling
gewacht om de natuur te laten regelen dat er nog maar weinig mensen aanspraak konden maken: die zijn inmiddels overleden van ouderdom. Tegenover de overblijvers worden smoesjes verzonnen als tegen mijn moeder.

Maar zij vecht door. En anders ik wel.





Boekblog heeft z'n laatste verhaal geschreven. Van het project dan.
Mij was de eer te beurt gevallen mijn medewerking te hebben verleend
aan de publicatie van een verhaal van hijx500. 100 Verhalen van
500 woorden op 100 weblogs zijn het geworden. En dat in een jaar tijd.
Een hele prestatie!



Sinds kort komen er veel "Mailer-Daemon" mailtjes door m'n filter.
Aan boord bevind zich standaard een Zip-bestand.
Zouden er echt mensen zijn die zo'n reis-virus openen?



Was gisteravond mooi op tijd bij buurvrouw Miriam. Het was namelijk voorleestijd voor Eva en Dayna. Gezellig meegeluisterd en een heerlijke welterusten-knuffel mogen ontvangen.
Was later op de avond ietwat gedeprimeerd. In zo'n gemoedstoestand mag ik graag een luchtig filmpje kijken.
Zo kwam het dat ik het kijkschijfje met de titel "The Day After" in het afspeelapparaat schoof.


Vandaag was het de laatste officiële werkdag van collega Marieke.
Wij hebben die waardig afgesloten door een bezoek te brengen aan het Amstelpark. Was errug leuk ende vermakelijk enzo.

Was nog maar net thuis toen buurvrouw Angélique even kwam uitrusten van een vermoeiende dag.
Strakjes naar Peter J voor een hapje en een drankje (misschien wel twee!) maar eerst even Eva die samen met Dayna hier net binnen komt stappen een knuffel ontfutselen.
Zo.
Ik kan er weer even tegen...


Laters!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!