Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 02, 2004

Foto's



In wat voor wereld leven wij eigenlijk als mensen om van hun frustraties af te komen moeten resorteren tot (sexueel) misbruik van kinderen!? Het is niet echt mijn gewoonte om uitroeptekens in mijn teksten te gebruiken maar voor mensen als Myriam Delay, Wanda Rikkers,

Thierry Delay,
Michel Fourniret, Marc Dutroux,

Monique Olivier en Michelle Martin maak ik graag een uitzondering.


En neen, het zijn niet alleen mannen die kinderen misbruiken. Ook veel vrouwen blijken te kicken op deze walgelijke machtsspelletjes.
Sowieso heb ik een bloedhekel aan machtsmisbruik, op wat voor wijze dan ook. Wie macht heeft dient daar zorgvuldig en respectvol mee om te gaan
anders is men wat mij betreft de macht niet waard en dient-ie te worden afgenomen.



Nieuws van een andere orde is de mogelijk op handen zijnde arrestatie van Horeca-ondernemer Sjoerd Kooistra. Via juridische constructies koopt hij café's die hij laat runnen door derden. Vervolgens laat hij de boel failliet gaan waarbij de door hem er ingeluisde uitbater voor alle verantwoordelijkheid opdraait en meneer Kooistra dankzij een faillisements-verzekering nog'ns een leuk bedragje opstrijkt. Zou hij de enige magnaat zijn die niet rijk probeert te worden uit ideële overwegingen? Ik denk dat het Openbaar Ministerie nog een hoop werk te wachten staat...


Op wéér een ander niveau blijkt den burger niet paranoïde: de lokale lasten zijn wel degelijk gestegen. Voor particulieren met maar liefst
8,2 procent! Hoe lang gaat de overheid nog ontkennen dat burgers er op achteruit gaan?

Wat mij betreft niet lang meer want morgen stuur ik hen een mailtje.
Morgen, omdat anders mijn stukje van vandaag wel errug lang wordt...;-)



Gisteravond kwam buurvrouw Miriam nog even langs maar verder was't een avondje dat voornamelijk werd doorgebracht met studeren. Af en toe ook wel nuttig...

Fijn gewerkt vandaag om vlak na thuiskomst buurvrouw Angélique en haar gasten Dale en Dana op visite te krijgen. Dankzij laatsgenoemde een andere manier verkregen om met Scouby Dou-touwtjes om te gaan. Morgen ga ik't Ferdinand leren maar eerst gaat hij slapen en ga ik een stapel foto's uitsorteren: welke zijn het waard ingescand te worden? Welke worden meteen ingeplakt en welke verdwijnen er in de papierbak? Hopelijk heb ik binnen een paar maanden..eh...uren de antwoorden.



Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Marlon Brando.






Week-overzicht van niet-geplande ontmoetingen:


Fotograaf Diederik (tevens schoolvader, vader van de kinderen van buurvrouw Ingrid en bevriend met buurvrouw Angela), buurvrouw Soraya, buurvrouw Irene, schoolmoeder Jeanet, vriendin Lucia, schoolmoeder Aoife, Josephine (moeder van één van de kinderen van het werk én een vriendin van Vesna, een vriendin van me), buurvrouw Ingrid (moeder van de kinderen van Diederik)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!