Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 08, 2004

Ongerust



Omdat ik een ongeruste burger ben stuurde ik gisteren een e-mail
aan mevrouw Sybilla Dekker, Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer:




Geachte mevrouw Dekker,


Aangezien het één der taken van de overheid is ongeruste burgers gerust te stellen verzoek ik U mij een eerlijk antwoord te geven op de volgende vragen:


Hoe gaat U voorkomen dat woningcorporaties en particuliere makelaars misbruik gaan maken van hun machtspositie? Nu reeds kunnen zij mensen een woning weigeren als hun inkomen onder een vast te stellen minimum ligt. Tevens kunnen zij "grote gezinnen" (wat wordt daaronder verstaan?) verbieden zich in bepaalde wijken te vestigen. Bij arrest van de Hoge Raad (arrest 13 juni 2000, nr. 274/99) wordt gesteld dat wanneer er sprake is van een maatregel die ogenschijnlijk neutraal is, maar die in feite of in overwegende mate personen van een bepaalde groep betreft

zulks valt onder het discriminatie-beginsel. Voornoemde maatregelen zijn dus in strijd met de Nederlandse Grondwet. Mag in voorkomende gevallen de Grondwet terzijde worden geschoven of bent U van zins op korte termijn een voorstel in te dienen ter wijziging van artikel 1 net zoals Uw collega Verdonk?
Verder vindt ik het zorgwekkend dat vanaf het jaar 2008 verhuurders op eigen initiatief huren mogen verhogen zonder dat de overheid kan aangeven of dat verantwoord is. Gaat U hier maatregelen tegen nemen of bent U het er mee eens dat er ghetto's worden gevormd? Dat is namelijk wat er dan zal gebeuren.


Zou U zo goed willen zijn mijn ongerustheid weg te nemen?
Mocht U bovenstaande vragen niet afdoende kunnen beantwoorden dan zal ik mijn plicht als burger doen en U via betreffende instanties erop wijzen dat het doelbewust overtreden van artikel 1 in onze Grondwet
als strafbaar feit wordt gezien.


Alvast bedankt voor de te nemen moeite.


Hoogachtend,









Na een zoektocht van enkele maanden is het Rita Verdonk, minister van uitzettingszaken, gelukt een gemeente te vinden die bereid is asielzoekers de laatste paar weken van hun verblijf in Nederland te accomoderen. Het wordt de wereldstad Ter Apel in de mooie provincie Groningen. Volgens de burgemeester van de betreffende gemeente, Vlagtwedde

(En nee, ik weet ook niet waar dat precies ligt) is het mooi meegenomen dat het projekt bijdraagt aan een verbetering van de lokale economische situatie. De middenstand profiteert omdat ook asielzoekers boodschappen doen en het personeel voor het deportatiecentrum wordt betrokken uit de direkte omgeving. Hoofddoel is uiteraard, alweer volgens burgemeester Jan Broertjes, het meewerken aan een door de regering genomen democratisch besluit. Dat hij nagelaten heeft, zoals hij eerder had toegezegd, overleg te plegen met collega's uit naburige gemeentes doet niet ter zake.





Gisteren voor het eerst sinds drie weken weer an die Arbeit gegaan en het was geweldig! Ik heb de kinders wel gemist, hoor...
Eerder op de dag had ik weer een serie stroomstootjes mogen ontvangen tijdens een uurtje fysiotherapie. Grappig hoor, op zo'n bedje liggen terwijl een aardige mevrouw een equivalent van een Birdy Body Trimmer of Abdominizer op je knie aansluit. Was wel behoorlijk vermoeid maar niet zo erg dat ik vandaag niet zou kunnen werken. Gisteravond nog even bezoek gehad van buurvrouw Ingrid en
vanmorgen van buurvrouw Johanna en haar vriend buurman Dudo. Het is weer een fraaie dag vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!