Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, april 15, 2004

Emily


Dat veel mensen nog niet weten wat de mogelijkheden zijn van een internet-zoekmachine blijkt andermaal: ontvoering Arjan ERkel wanneer kwam zoiets eerder voor.



Waar kan ik heen? Is Cuba nog een optie nu George Junior daar zijn pijlen...eh...raketten op richt? Waarheen kan ik vluchten voor 1 juli 2004? Op die gevreesde dag worden taxi-examens verplicht, komt het volk van Irak onder zelfbestuur, worden de huursubsidies "aangepast", wordt de WAZ (Wet arbeidsongeschiktheid zelfstandigen) afgeschaft, worden de prijzen van veel medicijnen overgelaten aan gereguleerde marktwerking en wordt de energiemarkt geliberaliseerd. O, help!

Nog even en de wereld is zo gek geworden dat een automobilist die doorrijd nadat hij een op het zebrapad overstekend meisje door haar aan te rijden een gebroken been heeft bezorgd er van af komt met niet meer dan een proces verbaal. Of wacht'ns...
Waarom wordt zo'n gek geen poging tot doodslag ten laste gelegd? Want zo heet dat toch als je opzettelijk met je auto een voetganger omver rijdt? Of moet ik geloven dat hij het achtjarig meisje niet zag? In dat geval moet hij onmiddellijk z'n rijbewijs inleveren omdat blinden op de weg een gevaar vormen voor de verkeersveiligheid.


Het was een lange werkdag die snel voorbij ging. Een dag waarop weer veel werd bereikt en een aantal onduidelijkheden rond één der kinderen is opgelost. Een dag ook waarop het zonnetje scheen. Nog niet van harte maar het komt. De avond bracht ik door in bijna-ledigheid en met het in elkaar flansen van visite-kaartjes en studeren en opruimen en wat lichte administratieve werkzaamheden. Zou ik zijn aangestoken door de rust die wij te verduren kregen in Lochem?
De avond werd afgesloten met een bezoekje van buurvrouw Angélique.


Vanmorgen ontving ik een voor sommigen ietwat apart overkomend verzoek van Diederik:
Of hij m'n handboeien mag lenen. Goed, zei ik. Maar dan wil ik ze wel voor zondag terughebben want dan heb ik ze zelf nodig. Op school nog gemoedelijk staan kletsen met Marjon, een leerkracht die samen met mij en een aantal anderen deel uitmaakte van de medezeggenschapsraad. Bovendien trof ik Aoife in een lachstuip om iets wat ik hier geschreven had. Verder heb ik onderweg naar huis wat gedachten gedeeld met Mira, een buurvrouw van buurvrouw Ingrid (die ene en niet die andere...) wiens man en ik onze voornamen gemeen blijken te hebben.Voor wie al deze mensen zijn verwijs is U door naar m'n (binnenkort aan te passen) organogram. Thura zit hier nu samen met mij koffie te drinken en een chocoladebroodje te eten en het is onbeleefd om mensen te laten wachten dus...tabee!



Vandaag staan wij stil bij de geboorte van Emily, dochter van Jennifer en Aimen.
Veel geluk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!