Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, februari 06, 2004

Stoeien



Alweer de nummer één-positie gehaald met een zoekterm. Dit maal is het namen OR dictators. Hoe komt een mens er op?




Op 86-jarige leeftijd is Fiep Westendorp overleden. Naar aanleiding van de verhalen van Annie M.G. Schmidt gaf zij ondermeer vorm aan Jip en Janneke en Pluk van de Petteflet. Van dat laatste figuurtje schijnt tegenwoordig een musical te draaien. Weet iemand toevallig ook waar? Want als het maar half zo leuk is als Nijntje, de Musical was wil ik er graag heen. Desnoods mét m'n kinderen...;-)




Het oudergesprek dat ik gisteren voerde met groepsleidster Jade (niet uit te spreken als "Djeeet" doch als "Jôade". Op se ômsterdôms duss.) over de verrichtingen van Ferdinand de Eerste, Toekomstig Pasja van Groot Amsterdam en direkt Omliggende Gebiedsdelen verliep zoals verwacht:
Hij is zeer zelfstandig, bezit een groot rechtvaardigheidsgevoel, iedereen vindt hem aardig en vaak is hij ronduit saai. In zoverre dat hij zich buiten groepsaktiviteiten houdt. Vanwege dat gesprek was ik iets later op m'n werk waar ik betrokken raakte bij meerdere stoeipartijen die ik besloot te zien als opwarmertje voor de Pencak Silat training van later op de avond. Daar zou ik de Pencak Silat Empat Banding Budi-kalender 2004 ontvangen met daarop foto's van ons cluppie mensen. Errug geestig.


Maar eerst moest m'n zoon worden opgehaald van Maurits bij wie hij na school was wezen spelen. De kinderen waren nog volop in hun spel dus nam ik de gelegenheid te baat om eens met Andrea, Maurits' moeder bij te kletsen.
Onderweg naar huis genoot de Ferman zichtbaar van de in zijn gelaat striemende regen én een hoorntje softijs. 't Is een bijzonder joch, Chriet. En dat is-ie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!