Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, februari 19, 2004

Kinderen



"Ook al ben je geen meisje; ik vind je toch wel aardig."
Kijk, zo'n uitspraak. Daar kun je wat mee. Toch?




Op het werk gisteren m'n eerste oudergesprek gevoerd. Het ging vrij goed kan ik U mededelen. Ook anderen die ik mijn rapportages over de kinderen laat inzien bevestigen wat ik al vermoedde: ik heb mijn draai gevonden.

In de supermarkt kwam ik buurvrouw Petra tegen met wie ik vervolgens de hele weg naar huis genoegzaam heb lopen kwekken over van alles en nog wat.
Na het koken bleek er genoeg voedsel over te zijn om buurvrouw Angélique van een bordje avondeten te kunnen voorzien. Wéér iemand blijgemaakt!
Later zou ik met diezelfde buurvrouw een heerlijk rustig avondje voor de buis doorbrengen met American History X. Een vermakelijke film waarin mensen hun eigen argumenten brengen als feiten en die van anderen afdoen met "blablabla". Klinkt bekend?


Dat komt dan omdat U ook van die mensen kent die bij voortduring bevestiging zoeken van hun superioriteit. Bijvoorbeeld door over straat opzettelijk op ramkoers met jou te gaan lopen waarbij het de bedoeling is dat jij opzij stapt om je op die manier nederig te tonen. Vreemd genoeg doet men dat alleen maar met mensen over wie men een fysiek overwicht denkt te hebben. Zoals ondergetekende. Helaas voor het heerschap dat dit geintje vanmorgen bij mij wilde uithalen. Hij voelde de punt van mijn elleboog in het middenrif en mag zich gelukkig prijzen dat hij niet zo groot is...;-)


Voorbeelden van dit soort van mens is de heilige drie-eenheid: Blair, Schröder en Chirac die zich momenteel bezighouden met de toekomstige verdeling van Europa. Berlusconi voelt zich buitengesloten terwijl hij reedsch enige maanden terug met George Junior heeft afgesproken dat hij President van de Verenigde Staten van Europa (oftewel Berlusconia) wordt...




Nog een voorbeeld is Marc Dutroux die de hele wereld zo gemeen vindt dat ze tegen hem is. En dat alleen maar omdat hij jonge meisjes heeft ontvoerd, vermoord, verkracht en ter verkrachting heeft aangeboden aan hoge regeringsfunctionarissen die veel geld overhadden voor het geboden verzetje.
Bovendien voelt hij zich in het kruis getast vanwege het feit dat niet zijn opdrachtgevers maar juist hij wordt gepakt. Terwijl hij alleen maar in opdracht handelde. Heeft U ook zo'n medelijden met dit sujet?
Stuur dan, zoals veel vrouwen die hem een huwelijksaanzoek deden, een kaartje naar de gevangenis in het Belgische plaatsje Arlon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!