Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 22, 2003

"Papa?"-"Ja, schat?"-"Er is één ding dat in dromen niet kan."-"Wat dan, schat?"
-"Iets vervelends want dat kan alleen in nachtmerries."
-"Dat klopt, schat."




Het werd, zoals gelukkig gebruikelijk is, een prettige avond vol praat over vrouwen,
politiek en vrouwen. Vanavond ga ik écht vroeg slapen...;)




Heb de zen-tarot geraadpleegd over m'n leven zoals zich dat momenteel
voltrekt. Hier is het resultaat:





1.De Rebel (De Kwestie)

Een verlichte is de grootste vreemdeling op aarde; hij lijkt nergens bij te horen. Hij laat zich niet beperken door een organisatie, gemeenschap, maatschappij of natie.




Inderdaad regelmatig last van het "niemand begrijpt mij en ben ik echt de enige die dit ziet?"-gevoel.



2.Zedelijkheid (Invloed van binnenuit waar je geen weet van hebt)

Dat is juist de inherente schoonheid van bewustzijn, dat alles wat eruit voortkomt gewoon mooi is, gewoon goed is, en dat zonder enige moeite en zonder enige oefening.




Het voelt goed wat ik doe.



3. Genezing (Invloed van buitenaf waarvan je je bewust bent)

Je kunt iemand die in de tao leeft niet raken.




I'm on top of the world!



4. Loslaten (Wat is nodig voor de oplossing)

Er is niemand in het bestaan die meer is en niemand die minder is.

Ben ik al jaren van overtuigd.




5. Conditionering (Oplossing: Het Inzicht)

De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.




Vraag maar aan Jan Peter...


Als besluit trok ik een kaart voor de dag:

Een Nieuwe Visie.

Als je je openstelt voor het allerhoogste, stort het zich ogenblikkelijk in je uit. Dan ben je geen gewoon mens meer - je bent erboven uitgestegen. Je inzicht is het inzicht van het hele bestaan geworden. Nu ben je niet langer gescheiden - je hebt je wortels gevonden.




Leuk he, hoe kaarten je wezen zo goed kunnen samenvatten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!