Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 08, 2003

Ook in het land der belgen blijkt men mij op te sporen:
"terrebel".
Hier een paar andere zoektermen die mij opvielen:
"naakte caprio"//"hotdog apparaat"//"lijst vrienden harry potter"
//"lef AND duo".









Onderweg naar de repetitie-ruimte kwam ik buurman Saron nog tegen en even later stond
ik samen met de kruidenier cijfers toe te bedelen aan aan zijn zaak
voorbijtrekkend vrouwvolk.
De bijeenkomst zelf kan als goed geslaagd worden bestempeld.
Een ieder had zich terdege voorbereid waardoor het oefenen
vlekkeloos verliep. Een bescheiden applausje waard.
Even langs huis om de videorecorder neer te zetten (volgende keer hoeft-ie
niet meer mee. Joechee!) en door naar Voor-beeld om de band van Martin Draax en consorten
eindelijk na jaren weer eens live in aktie te zien.
Over "live in aktie"...hier een fotoreportage van gisteren
en hier vindt U een radioverslag gemaakt door Jasper van Buzz.




Het duurde even voordat de band waar ik voor kwam aan de beurt
was maar ik heb m'n tijd gelukkig kunnen doorbrengen in aangenaam gezelschap:
Thura was er ook en even later spotte ik Jan van de pencak-lessen.
Met een glaasje wijn in de hand stonden wij te swingen en soms te headbangen
op de melodieuze en somtijds chaotische klanken die op ons af kwamen.
Al met al was ik een kwartiertje buiten de afgesproken tijd
bij m'n moeders tante om m'n zoon op te halen.
Kreeg van haar een voor haar nutteloos mobieltje mee en zal morgen het bijgeleverde
papierwerk nauwkeurig bestuderen omdat ik geen idee heb van de werking van zo'n ding.
Toch zal ik'm als oproepkracht nodig hebben en ook als ik'ns op lokatie ben voor een entertain-klusje
is het wel eens nuttig om bereikbaar te zijn voor het thuisfront.
Tsja, mensen, ook de laatste der Mohikanen is overstag...:-(


Onderweg naar huis in de taxi vroeg ik de Ferman:"Als je moest kiezen tussen veel geld en veel vrienden,
wat kies je dan?"-"Veel vrienden natuurlijk!"

Eva (voor de duidelijkheid: m'n dochter, niet de buurvrouw...) was thuisgekomen van vakantie en natuurlijk moesten zij, haar zusje, moeder en diens vriend
welkom thuis worden geheten. Ferdinand zette speciaal voor de gelegenheid zijn Karlson propellor-petje op
en met een kleinigheidje voor zijn zus achter op de rug zochten wij haar op. Blakend van levenslust straalde zij bij het uitpakken van het cadeautje: een stiekjes en klemmetjes-opbergbeer. Minstens zo verguld was Ferd met de super-stuiterbal die buurvrouw Miriam voor hem had meegenomen:
"De Gouden Snaai" van Harry Potter. Nog even buren Debbie en Billy laten schrikken door onverwacht in de deuropening van hun keuken
te verschijnen (sorry guys!) voordat ik m'n zoon sommeerde z'n bed op te zoeken. Intussen had buurvrouw J zich aan de woonkamer-tafel genesteld. Wij maakten een afspraak om eerdags met onze zoon samen een leuke middag te beleven en zij vertrok richting buurman Dudo op het moment dat de eerst kaartclubber arriveerde. Zoals meestal het geval is, was Bas de eerste van de twee mede-Magic-spelers van de zondag-avond.
Inmiddels was het Fer gaat naar bed-proces in een volgende fase beland: het uitkleden. Nog verder uitsel volgde toen Vincent zich aandiende. Vanwege een geplande vakantie zal hij mijn beide optredens in oktober moeten missen.
Jammer. Bij in ieder geval één ervan was ik van zins hem te betrekken. Ook buurvrouw Janine had daar wel oren naar.
Aangezien buurvrouw Miriam inmiddels heeft aangegeven van het optreden te willen afzien is ik op zoek gegaan naar vervanging. Die hoop ik gevonden te hebben in de persoon van Thura.
Terwijl mijn oren tijdens het inkloppen van dit stukje werden gestreeld door de zoete klanken van Karen Carpenter, Mylène Farmer en Charles Aznavour meld ik U nog even
dat nadat rond een half uurtje voor middernacht de kaartclubbers de kille nacht waren ingedoken buurvrouw Angèlique
zich bij mij kwam opwarmen aan een potje rooibos-thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!