Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, september 04, 2003

Nog maar'ns een nummer één-notering. Nu met "Marre Wiefer":

Deze vinnik gaaf:
"sta ik laatst op de tramhalte"

en deze is ook wel geestig:
"jongen zwembroek adidas"





Fijn lopen klungelen vandaag: beetje opruimen, beetje afwassen, beetje koffie drinken met de buurvrouw,
buurvrouw helpen met computer-narigheid, thee drinken met de buurvrouw, stofzuigen, vijver onderhouden
en kasboek bijwerken.


Was keurig op tijd om Ferdinand en zijn vriend Maurits van school te halen
en heb hen meteen op queste gestuurd: brood en chips halen in de supermarkt
waar we op weg naar huis langskwamen. Terwijl de heren door de gangpaden
van de kruidenier wandelden sprak ik met de plaatselijke Z-verkoper:
Hij heeft eindelijk zicht op een werkvergunning en is vreselijk blij
met het vooruitzicht op "echt" werk.
Heb hem maar niet verteld dat er op het moment in ons land maar liefst
11.000 werklozen per maand bijkomen...


Andrea, de moeder van Maurits was exact op de afgesproken tijd bij ons
om haar zoon op te halen. Zij stonden op punt van vertrek toen buurman Leon
de van mij geleende fietspomp kwam terugbezorgen.
Niet veel later werd er weer aangebeld. Bij het openen der huisdeur was het eerste wat ik waarnam
een heerlijke geur en een enorme pan. Daarachter verscholen
stond een buurvrouw A die had besloten Fer en mij te vergasten
op een pannetje heerlijke zelfgemaakte tomaten/vis-soep.
Eigenlijk voelde zij zich te ziek om mee te doen met de eerste officiële
pencak-training van dit seizoen maar toch is zij gegaan.
Zou ik haar hebben aangestoken?
Omdat het de eerste les was na de vakantie zijn wij een beetje ontzien
door Guru Rooky, zijn vaste assistent Patrick en inval-guru Jesse.
Ook waren er twee nieuwelingen bij.
Het was wel even auw bij sommige van de oefeningen en vermoedelijk zal
ik het morgen als ik op CS sta om Dani op te wachten nog wel in vooral
m'n beenspieren voelen. Ik heb dat er echter graag voor over want dankzij
de pencak-lessen kom ik in ieder geval één maal per week een beetje onder de mensen...;-)
Na afloop trakteerde buurvrouw A Penelope, ondergetekende en nieuweling Karin
op een blikje uit de automaat van het belendend oude-van-dagen-huis.
Aan een tafeltje bij de receptie hebben wij ons licht laten schijnen op pencak-lessen,
vrouw-vriendelijke erotische films en van die andere zaken des levens aangaande.
Bij thuiskomst trof ik een vredig slapende Ferdinand aan, liggend op z'n eigen bed
met ontbloot bovenlijf, rustig ademend met de handen langs de zij met de open palm
naar boven. Eigenlijk als een tevreden babietje dus ware het niet dat
hij al een echte Grote Jongen is.
Ik hou van dat joch, had ik dat al eens gezegd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!