Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 17, 2003

Hoe zit dat eigenlijk met die UFO nabij Huizen?
Zit-ie al in de doofpot?




Die Ferdinand is me ook een mooie! Had-ie mij niet verteld dat de schoolfotograaf was geweest en werd ik opeens geconfronteerd met een bestelformulier en een pasfoto...

Het oefenen met oversteken ging beter dan oma had verwacht. Zij liet hem voor zich uitlopen en alleen oversteken. Daarbij had ze hem nog verteld dat hij netjes moest wachten tot het licht op groen sprong. Ferdinand keek links, keek rechts en toen het licht op groen sprong zei oma:"Nu kun je." En wat doet haar kleinzoon? Hij kijkt nogmaals om zich ervan te vergewissen dat de automobilisten daadwerkelijk stoppen en of er geen fietsers of brommers passeren, steekt dan over, houdt halverwege even in om te zien of er niet wat van de andere kant komt en loopt zelfverzekerd het laatste stukje van het zebrapad af. Weer iets om als vader supertrots op te zijn...




De thee-ochtend op school mag zeer geslaagd worden genoemd.
De ouders mochten een half uurtje les meemaken en kregen daarna van de kinderen
uitleg over de verschillende systemen waar zij mee werken. Errug informatief.
Wij stonden op punt van vertrek toen buurvrouw A langskwam voor de Pilates-oefeningen waaraan ik dus niet kon meedoen omdat wij een trein hadden te halen. Na een reis van iets meer dan een uur kwamen wij aan bij Dani's tijdelijk verblijf. Het gaat gelukkig vrij goed met haar: morgen mag zij al naar het revalidatiecentrum! Goede vriendin Debz was bij haar en later in de middag kwamen ook haar ouders: Wilma en Rob. Wij hebben nog gezamenlijk een video'tje bekeken
met in de hoofdrol een actrice die moeite bleek te hebben met niet in de camera kijken. In de wetenschap dat zij in goede handen is togen Ferd en ik richting tomatensoep die mijn moeder gisteren had achtergelaten voor ons. Daarbij passeerden wij nog het Neude waar ik ooit triomfen vierde als acteur en waarover ik later zal verhalen tegenover een select groepje getrouwen in één van mijn paleizen alwaar wij in afwachting zijn van de komst van het woest gepeupel dat een eind zal maken aan mijn aards bestaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!