Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 03, 2003

De zoektermen voor vandaag:
Alweer een nummer 1-notering behaald! Nu met "sweet hippers". Verder vond ik deze ook wel aardig:
"annamaria koekoek spelletje".




Voor de mondhygiëniste bleek ik helaas te verkouden: er is een nieuwe
afspraak gemaakt.
Gelukkig kwam buurvrouw A mij uit mijn dal van treurnis redden door samen
met mij een bakje pleur te doen, een goed gesprek te voeren en gezamenlijk
te werken aan het verharden der bilspieren.
Daarnaast de rest van de dag op energie-bespaar-stand geleefd.
Alleen maar boodschappen gedaan, gestreken, administratie verwerkt,
m'n afdruiprekje even voor de eeuwigheid aan de keukenmuur bevestigd
en nieuwe badkamertouwtjes bevestigd.


Net toen ik de deur uit wilde gaan om Ferdinand op te halen kwam buurman Leon langs om m'n fietspomp
te lenen. De dames van de opvang kon ik vandaag met recht "collega's" noemen.
Dat was leuk. Met Maurits en z'n moeder, Andrea, afgesproken dat ik hem samen
met Ferd van school haal morgen zodat ze de hele middag hier kunnen spelen.
Maar dan moet Ferdinand nog wel even wat opruimen.
Fer had trouwens een aardige reaktie op het nieuws dat op 21 maart 2014
de meteoriet met de tot de verbeelding sprekende naam "2003 QQ47" zal inslaan
met een kracht van 20 miljoen maal de bom op Hiroshima.


"Dan wil ik graag meteen dood zijn want als je blijft leven heb je helemaal
niets meer."
Natuurlijk is de kans klein dat het gebeurt. Ongeveer 99,99% kans dat het ding dit planeetje zonder noemenswaardige
incidenten passeert maar feit blijft dat het stukje steen dat vorig jaar in Siberië is neergekomen 100 vierkante kilometer toendra heeft verwoest...


Buurvrouw Janine was nog even langs geweest met een flesje wijn om mij te vertellen
dat wij op 11 oktober aanstaande een kort optreden gaan verzorgen
in Medusa, een Gothic Underground Club in Amsterdam-oost.
Spannend!
Buurvrouw A kwam Ferdinand een zak dropjes aanbieden omdat zij laatst
"per ongeluk" zijn dropjes had opgegeten. Lief hoor.
Misschien niet zo lief als George "Doubleyou" die zo keurig is wezen opzitten en pootjes geven
voor de Nederlandse delegatie (bestaande uit Jan Peter Balkenende en Jaap de Hoop Scheffer. Dit tot treurnis van
de ingehuurde tolk) aan het ontbijt vandaag in Washington.
Of was't nu toch andersom?
In ieder geval is uit de gesprekken naar voren gekomen dat Amerika Nederland graag gebruikt
als buffer tussen henzelf aan de ene en Frankrijk, Rusland en Duitsland aan de andere kant. Welk een eer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!