Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, september 09, 2003

De zoektermen van vandaag:
"kauwgum verwijderen uit kleding"//"hobbelpaard +tekening".
Verder is er iemand die zich net als ik afvraagt wanneer
fightschool weer op TV komt via "fightschool+tv"
en is er iemand zoekende naar de diepere betekenis achter het karakter SpongeBob via "Spongebob +achtergronden".







Webkim heeft de blije lijstjes bijgewerkt. Echt iets om blij van te worden!
Net als het nu komende feit overigens:
Werd vanochtend gebeld met een verheugende mededeling:
of ik kon invallen op een NSO?
Werd ook meteen voor morgen gevraagd maar had helaas al twee afspraken staan.
Dus snel even regelen dat Ferdinand werd opgehaald want ik vermoedde
al dat ik het niet zou redden hem voor zessen te halen en nagenoeg
huppelend naar de bushalte.
Daar nam ik de bus naar Kudelstaart. "Kudelstaart?" hoor ik U denken. "Maar je werkt
toch voor een Amsterdamse stichting in de kinderopvang?". Dat klopt ook inderdaad.
Het was echter niet ik doch de bus die naar Kudelstaart ging.
Ikzelf passeerde met bus en al m'n vorige werkgever (mooi symbolisch, he?)
en kwam terecht bij een vestiging van m'n huidige.
Aldaar werd ik opgewacht door een collega die verzuchtte:"Ah, gelukkig. Ze hebben dus
iemand kunnen vinden. Anders had ik in m'n eentje op een groep
van twaalf kinderen gestaan."
Heb de boekhouderij niet voor niets vaarwel gezegd: kinderen zijn
geweldig! Lekker spelletjes met ze gedaan, rijstwafels gegeten
en geschminkt, een eerder niet opgevallen (en dus verborgen) talent
van mij. Tot mijn eigen verrassing herkenden de ouders in hun kinderen
wat mijn intensie met penseel en palet was geweest:
"Wat is dat voor stoere piraat.""Wat komt daar een mooie vlinder aangefladderd!"
"Oei! Wat een gevaarlijke tijger." "En van welke planeet komt deze mooie prinses?"
als compliment voor mijn creatie van een buitenaardse koningsdochter.
Koel, niet?

Dankzij m'n moeder hoefde ik mij geen zorgen te maken over de vrucht van
mijn lendenen, noch over het avondeten. Beiden waren keurig verzorgd.
Buurvrouw A liet weten dat het een stuk beter met haar ging
door bij ons haar avondmaal te nuttigen en Ferd en ik hebben samen
oma naar de bushalte begeleid en Mars gezocht doch niet gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!