Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 15, 2003

Altijd al willen weten wie die verzetshelden waren van de PTT?
U bent niet de enige: "ptt verzetshelden".
Is er een Tesco-vestiging in Nederland? Iemand schijnt te denken van wel:
"pannen tesco" en dit is iets wat ook nog hoog op mijn verlanglijstje staat:
"twister spelen naakt".







Marktonderzoek is storend. Althans, zo ervaren een hoop Nederlanders dat.
En dat terwijl uit recent onderzoek is gebleken dat
de Nederlandse consument gemiddeld slechts 2,2 keer per jaar
wordt gebeld voor deelname aan een marktonderzoek.

Maak daar maar 2.2 keer per week van.
Gelukkig kun je je hier uitschrijven.
(Alleen vreemd dat't bij mij niet wil lukken. Bij U wel?)




Ik weet van iemand dat-ie van plan is iemand te (laten) vermoorden.
Het is dus eigenlijk mijn plicht die persoon aan te geven bij justitie.
Als ik het namelijk niet doe ben ik zelf strafbaar.
Maar als ik het doe wordt ik het mikpunt van hoongelach en waarschijnlijk
ook een heleboel andere ellende.
Uw advies graag.




Het ventje moest wel zes keer springen voordat het lukte de doordrukknop te bereiken om mij het pand van de naschoolse opvang te kunnen laten betreden.
Het lijkt een soort van inwijdingsritueel: het nieuwste kind heeft een aantal specifieke taken, opgelegd via een doeltreffend hiërarchisch systeem.
Uw aanstaande Pasja en ik zijn nog een stuk opgelopen met Andrea en haar zoon Maurits. Onderweg kwamen wij Roos, de buurvrouw van Pieter en Aoife, de moeder van Cian en Jesse nog tegen: het was één groot glimlach-festijn vandaag.
Bij het verlaten van de supermarkt raakte ik nog met buurvrouw Angelique in gesprek.
(Niet te verwarren met buurvrouw Angèlique overigens. Let op het subtiele verschil in spelling!). Zag haar recentelijk nog in het restaurant waar ik met de veelvuldig genoemde buurvrouw A dineerde.

Nu we het daar toch over hebben: laatstgenoemde heeft gezellig met ons meegegeten vanavond. We waren net aan het toetje toe toen er werd aangebeld:
buurvrouw J om te vragen op hoe laat de volgende afspraak stond.
Afspraak? Afspraak!? Helemaal vergeten dat Ferdinand naar karate moest vandaag!
Ai! Tsja, na de vakantie is de routine nog niet helemaal terug.
Vandaar maar (op advies) een maandplanner op het prikbord.


Heeft U trouwens vernomen dat Nijntje het helemaal gaat maken in Amerika?
Ondermeer met het boekje "Miffy loves New York City" gaat Dick Bruna zich een plaatsje
verwerven in Amerikaanse kinderhartjes. Wellicht dan dat het op een dag beter gaat met dat land...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!