Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, september 23, 2003

Als ik werk zal het aantal bekenden dat ik dagelijks tegenkom drastisch dalen.
Dacht ik. Niet dus. Bij het ophalen van de kinderen van school kwam ik buurvrouw en casting-medewerkster Nicole tegen en bovendien bleek de moeder van één der kinderen Josefien, een vriendin van Vesna, te zijn.


Had vooraf een errug fijn gesprek met het hoofd van een aantal vestigingen en de vaste leidster. De NSO waar ik ben tewerkgesteld ligt binnen een straal van twee minuten lopen van mijn vroegere werkgever en mijn advocaat. Da's handig!
Op normale dagen zou ik dus voor aanvang der werkzaamheden even kunnen gaan lunchen met een ex-collega danwel met m'n advocaat. Errug praktisch ook vooral.
Volgens mijn collega waren de kinderen vandaag veel vriendelijker en rustiger dan zij van hen gewend is. Het zal wel zijn omdat ze nog even de kat uit de boom moesten kijken. Maar misschien ook niet.


Bij thuiskomst bleek Ferdinand rustig op bed zittend TV te kijken. Hij had zichzelf een glaasje water geschonken en zat nog na te genieten van het surprise ei dat ik hem had gelaten. Erbij zat een briefje voor hem met daarop ondermeer het verzoek Robin van eten te voorzien. Uiteraard heeft oma even gebeld om te controleren.
Niet nodig. Alles onder controle.
Heb ik vandaag al gezegd dat ik van'm hou?


Straks komt buurvrouw J voor het instop-ritueel en wellicht komt vanavond of anders morgen Bas (onze nieuwe Rocky) om met mij het Hegelspel te spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!