Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, augustus 24, 2003

Wauw, wat gaaf!
Heb de eerste plek wereldwijd in Google met deze zoek-opdracht:
"waar komt tierelier vandaan"
Deze is ook leuk: "billen +"flink pak""
Deze begreep ik niet helemaal. Laat staan hoe men daarmee op dit blog is terecht gekomen:
"know legde che guevara"




Ik ga dat toch maar eens wat vaker oefenen: gedachtenoverbrenging.
Ik was naar de videotheek geweest en had Tombraider gehaald. Deels omdat ik
wellicht eerdaags Tombraider 2 ga zien, deels vanwege Angelina Jolie, deels om afleiding
te hebben tijdens m'n oefeningen die ik veel te lang niet heb gedaan.
Niemand had mij trouwens verteld dat ol'Smeghead erin meespeelde.
U weet wel, dat hologram uit Red Dwarf. Ook wel Rimmer. In het echt Chris Barrie.

Onderweg naar huis werd mij door de kruidenier gevraagd even op de zaak te passen
terwijl hij ging toileteren. Ook kruideniers moeten dat weleens namelijk.
Terwijl hij even afwezig was dacht ik er aan hoe fijn het voor Fer zou zijn
om bij thuiskomst morgen een zak chips met kaas-smaak
in de snoepkast aan te treffen. Ik had echter alleen maar geld meegenomen
voor de video-huur en had mij er al bijkans in berust dat ik Ferd moest
teleurstellen toen de winkeleigenaar terugkwam en zei:"Als dank mag je
zo'n zakje chips met kaas-smaak hebben."
Is dat niet vreselijk koel?
Straks naar de nieuwe repetitie-lokatie met medeneming van niet alleen
het script maar ook een videorecorder. Zal voor alle zekerheid ook
maar de film meenemen...;-)
Onderweg erheen werd er door een vriendelijke dame om mijn aandacht gevraagd.
Eenmaal bij haar binnengekomen om te onderzoeken hoe ik haar van dienst kon zijn
vertelde zij mij bepaalde handelingen bij mij te willen uitvoeren tegen sterk
gereduceerd tarief. Ik wist haar ervan te overtuigen dat ik op een repetitie werd verwacht en derhalve
niet lang kon blijven kletsen. Volgens mij had zij het trouwens errug warm, gezien de magere hoeveelheid
kleding die haar omvangrijke lichaam bedekte. Ik heb haar nog wel een kleine gunst weten te verlenen.
Zij vertelde mij namelijk dat de hele dag nog niemand haar had gestreeld. Wie ben ik om zo'n hartekreet
te negeren? Een en ander had tot gevolg dat ik iets later op de bijeenkomst was dan gepland.
Het bleek een vruchtvolle middag waarbij ook de moeder van Riff (volgens geruchten tevens de oma van zijn zuster)
haar opwachting maakte. Die laatste regel is overigens slegs grappig voor ingewijden.
Even langs huis gegaan om de video neer te zetten en de gisteren geleende video terug te bezorgen.
Onderweg naar m'n moeder nog buurvrouw I ontmoet maar kon niet blijven babbelen omdat ik graag op tijd
wilde zijn. Heerlijke andijviestampot met rookworst gegeten en chocolade-mousse toe. Mjam, mjam!
In ons huisje bleek buurvrouw A ons op te wachten. Aangezien zij mij haar sleutel had gegeven om de bankbezorgers
binnen te kunnen laten kon zij haar woning niet betreden. Zodoende zat zij mijn toetsenbord te gebruiken voor haar werkzaamheden. Aldus vereenigde zij het nuttige met het niet-zo-heel-erg-aangename.
Later op de avond, als zij haar woonkamer heeft heringericht en ik klaar ben met de stapel strijkgoed die al twee dagen op mij ligt te wachten en waarvoor ik de kaartclub voor vanavond heb afgezegd, zal zij terugkeren teneinde samen
met mij de spieren te rekken ende den rugge te sterken middels enige Pilates-oefeningen.
U ist gegroet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!