Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, augustus 02, 2003

Gisteravond nog even bij buurvrouw M langsgeweest om Eva en Dayna hun kadootjes
te geven. Vooral het bellenblaas-apparaat bleek een groot succes.
Buurvrouw M had oppas omdat zij naar de Hortus Botanicus ging
om de Victoria in bloei te zien.
Vandaag komt Eva bij ons spelen.
Onderweg van de videotheek nog even met schoolmoeder Ingrid staan kletsen
over het leven met een carrière in de kinderopvang. Ook kwam ik "de buurman
met de papegaai" nog even tegen. Al jaren zijn we buren en nog steeds
weten we elkaars naam niet. Stom he? Hij bleek trouwens Ingrid te kennen.
Misschien moet ik mij toch eens met dat spelletje gaan inlaten:
"The six degrees of Kevin Bacon".
U kent het gegeven? Men beweert dat er maximaal maar zes stappen liggen russen de ene
en de andere persoon. (Hier vindt U een gerelateerd spelletje)
Dus via een n-tal mensen kent U bijvoorbeeld Rock, de zoon van Yul Brynner.

Heb besloten een paar films van hem weer te gaan bekijken.
Ooit, als heel jong Terrebelletje zag ik hem in de fantasy-film
"Futureworld" en sindsdien is die kale kop me altijd bijgebleven.
Natuurlijk ook in zijn creatie van de koning van Siam met de onvergetelijke
uitspraak "etcetera, etcetera, etcetera". Maar ook als revolverheld
in "The Magnicifent Seven."
Buurvrouw Petra is nog even gezellig langsgeweest voor een kletspraatje
gisteravond.
Dani is zo dapper geweest om niet alleen haar moeder maar ook mij wakker
te bellen vanochtend. Het lef!
Doet mij een beetje denken aan die Nederlandse soldaten die een kamp
neerzetten in een stukje woestijn in Al-Muthanna, de Iraakse provincie
met het meeste zand én de grootste chemicaliën-produktie.
Zij hebben er geen moment bij stilgestaan dat iemand wel eens de eigenaar
zou kunnen zijn van een paar hectare zand.
En nu mogen zij betalen voor hun vermetelheid.
Ben benieuwd wat er in het contract komt te staan.
"De grondeigenaar heeft het recht de huurder gebruik van het stuk land
te ontzeggen als deze zich schuldig maakt aan geweld of op enige andere wijze
de buren lastigvalt."
Het ziet er naar uit dat het Joint Strike Fighter-projekt toch een fiasco wordt.
Brinkhorst is naar Amerika om in zijn eentje te pogen de "Buy American"-wetgeving te stoppen.
Door deze wet worden Amerikanen bijna gedwongen hun produkten niet uit het buitenland te halen.
De aan Nederland beloofde orders voor de JSF kunnen dus "helaas" geen doorgang vinden.
Wat jammer nou...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!