Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, augustus 04, 2003

Een ketting die ik al maanden kwijt was bleek bij buurvrouw M te hangen. kan wel kloppen
want de laatste die ik er mee zag was onze dochter...
Elsa heeft via haar man Bas mij haar afdrukken van de foto's doen toekomen die zij laatst
van mij heeft gemaakt. Er zitten een paar hele gave tussen.
Heel lief vond ik dat zij een paar mooie van mij en de Ferdman dubbel heeft afgedrukt
zodat die meteen naar oma kunnen.
Vincent vertelde nog dat hij buurvrouw Janine en haar vriend Leon had ontmoet. Grappig, niet?
Ook anderen beginnen nu mijn buurvrouwen te ontmoeten...
Over buurvrouwen gesproken: nadat ik Fer naar de opvang had begeleid
kwam ik op de weg terug buurvrouw A tegen, onderweg naar huis.
Toch fijn hoor, zo'n klein goedemorgen-kusje. Ook liep ik nog Edward, een oud-collega tegen het lijf.
Uit de tijd dat ik data verwerkte voor een postorder bedrijf in afslankprodukten.
Verreweg de meeste klanten van het bedrijf kwamen uit zuid-Engeland.
Wat ondermeer betekent dat veel adressen in het Gaelic werden doorgegeven. Fijn.
M'n zoon had nog een aardige opmerking:
"Een oud dametje kan best een stoere bink verslaan." Vervolgens
imiteerde hij een oud dametje die een stoere bink die haar geld wilde
afpakken er flink van langs gaf. Errug geestig en een leuke start van de dag.
De dag werd vervolgd met een bezoek aan de residentie van heer Wolkewietje.
Na een prettig gesprek en verder geouweneel was het voor mij tijd Thura
op te zoeken. Een vriendin van haar, Jans, was er ook. Zo was het voor mij niet
al te lastig mij met haar zoon Noah bezig te houden zodat diens moeder
wat kon rusten. Bij toerbeurt zijn er vrienden die haar met kind en huishouden
helpen totdat zij zich wat beter voelt. Ik ben uitverkoren tot dat groepje
te behoren. Was keurig op tijd bij de opvang om tot de ontdekking te komen
dat de kinders zich bij het nabijgelegen pierebadje ophielden.
Op de weg naar huis nog buurvrouw J ontmoet die zich verexcuseerde voor het niet verschijnen
gisteren. Excuses aanvaard. Zo ben ik wel.
Nog even deze tip van Janinel: De regelmatig verschijnende stukjes van Yakuzi.
Morgen gaan Ferdinand en ik met (tante) Marjan en haar zoon Matthijs naar Gent.
Blijf maar niet op voor ons...
Tot donderdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!