Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 22, 2003

De zoektermen voor vandaag:
"Lichtenvoorde Status Quo foto's"
"heleen van royen fotosessie"
"mysteryland mentos"
Vooral zo aardig omdat ik morgen op Mysteryland ga werken. Voor Mentos.

Maar deze vind ik wel de aardigste van vandaag:
"katja schuurman blote voeten"


Ferdinand ging vanmorgen naar school met op zijn linkerarm
een plakplaatje van "Pirates of the Caribbean". Nog een kadootje van Dani,
helamaal vanuit Disneyland, Anaheim meegenomen.
Daar is de attractie naar aanleiding van welke de film in elkaar is gezet al jaren mateloos populair.
Na het kruispunt liet ik Fer gaan. Met een zwaar gemoed, dat wel.
Zag hem in de verte nog het laatste stukje tot de voordeur
van de school rennend afleggen.
Hoe vertel ik hem netjes dat hij rent als een mietje?
Armen loshangend langs de zij zodat de handen als vanzelf wapperen.
Neen. Armen in een hoek van ongeveer 90 graden. Evenwijdig aan het betreffende
been gaat er een arm mee naar voren. De handen in een lichte komvorm om de luchtweerstand
minimaal te houden en den vingers gesloten. Een licht-verbeten trek rond
de lippen en een vastberaden blik in de ogen.
IJdele hoop? We hebben het hier namelijk over een jongetje
dat in een pretpark dreigde te botsen met zijn skelter,
daarbij "oepsie!" uitriep en tegelijkertijd (met de ellebogen op borsthoogte!)
zijn handen in de lucht wierp door uitsluitend gebruik te maken van
een kleine polsbeweging. (Ziet U't voor zich?)
Verders is't een goed jong...;-)
Voor mensen die graag eens iets aardigs in het aan Nederlands gelieerde
Afrikaans lezen willen is hier een geinige website van de Pro-Afrikaanse aksiegroep: Praag.

Als voorbeeld hier een stukje nieuws over voedselhulp aan Liberia.
Ander leuks:

Pauline Hanson van de extreem-rechtse partij One Nation

gaat drie jaar de bak in wegens verkiezingsfraude.

Wauw! Als je dat in Amerika doet maken ze je president!
Mevrouw Hanson hoopt dat als ze uit het gevang komt zij
nog immer haar baantje heeft als manager van de countryzanger
Brian Letton.
Sobig. F is goed bezig: Reeds één op de zeventien e-mailberichten
wereldwijd draagt de worm met deze naam.
Complimenten aan de makers. Jullie taak zit erop. Nu mogen jullie
gaan bedenken wat je écht met je leven wilt gaan doen. In ieder geval zullen
jullie kleinkinderen nog bezig zijn met het afbetalen van de door jullie
veroorzaakte schade. Gefeliciteerd.

Ontving een geboorte-kaartje van Vesna en Kamiel. De foto's van Alisa's
"welkom in de wereld"-feestje zijn klaar.

Buuvrouw A trakteerde mij vanochtend nog op een kaasbroodje.
Dit als dank voor het feit dat ik vandaag de deur zou opendoen
(en inmiddels heb gedaan) voor de bezorgers van haar nieuwe bankstel.
Bovendien mag mijn nieuwe plantje bij haar thuis op adem komen.
Aangezien zij meer daglicht in haar woning ontvangt dan ik
zou dit mijn arme vliegenvanger wel eens goed kunnen doen.
Wat mij ook goed zal doen is meespelen in de speelfilm Floris: the next generation.
Ik mag dan ondermeer samenwerken met Michiel Huisman en Birgit Schuurman.
Werd vandaag gebeld met het verzoek of ik alsjeblieft kon komen acteren
op de betreffende opnamedag. Eh...even m'n agenda erbij pakken hoor...
(Blijf koel, blijf koel, blijf koel)...blader, blader,..."tsja, even wat met m'n werk regelen
maar het gaat wel lukken denk ik. Hou't er maar op dat ik kan..."
Natuurlijk kan ik! En ook als ik niet had gekund had ik gegaan.
Hoe kan een mens zo'n kans laten schieten?
Bovendien had ik laatst al een gastrol in Baantjer laten schieten
voor een korte vakantie.
Had net met de casting-medewerker alle details doorsproken toen de
telefoon wederom overging:
Of ik wil worden voorgesteld in verband met een reclamespotje
voor Verkade?-"Ach, waarom niet. Heb voor die dag nog niets staan..."
Tijdens het kijken naar Bassie en Adriaan vanavond heeft Ferdinand
z'n la met T-hempies uitgemest:
Stapeltje voor Eva, stapeltje voor Vluchtelingenwerk, stapeltje
dat hij nog past én graag draagt.
Fijn. Dat scheelt toch weer ruimte.
Volgende week doen we een andere la. Of een plank. Of een rek.
Of een doos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!