Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, augustus 19, 2003

De zoektermen voor vandaag zijn:
PICTURE+OF+GUN+LEZER
en "laaste+oalt+nieuws"
De Vs dreigen IJsland met een handelsembargo vanwege de walvisvangst.
Een fraai staaltje hypocrysie, beste mensen.
Nog maar een jaar geleden namelijk heeft de regering van de VS
een deel van haar inheemse bevolking (namelijk de Indianen van Alaska)
toestemming verleend voor de vangst van walvissen.
De Japanners dienden hier in eerste instantie protest tegen aan maar trokken
dat protest enige maanden later weer in. Vermoedelijk omdat zij zelf waar aan het
(lucratieve!) jagen willen gaan.
Minister Hoogervorst is op dreef. Het nieuwste ballonnetje is het uit het ziekenfonds
halen van de Pil en de tandartskosten. Anti-conceptie is namelijk des mensens eigen verantwoording
en het onderhoud des gebits blijkbaar ook. Toch vreemde maatregelen voor iemand die als moto hanteert
'Betaalbare zorg voor nu en later'. Natuurlijk praat hij alleen maar zijn adviseur de Graaf na, de voorzitter van het College van Zorgverzekekeringen maar toch vraag ik mij opeens af:
Kun je ook ministers uit het ziekenfondspakket weren?
"Hé man, wreed weet je! Een gaslek. Koel. Laat mij'es kijken."
Nee, niet doen! Steek die joint niet aaaaahhh!!!"
Zo ongeveer zal het gegaan zijn bij de gasontploffing in een Amsterdamse
coffeeshop. Of op een heel andere manier natuurlijk al is dit scenario
natuurlijk wel zo komisch.
Onderweg naar de opvang nog even met buurvrouw Ingrid staan praten
en ook weer'ns met "Tante Marie", de plaatstelijke duivenvoerster.
Van de NSO naar de bieb en onderweg nog Andrea, de moeder van Maurits, een goede vriend van Ferd
ontmoet. Bij de grote gele M samen met Rodney in de rij gestaan terwijl Ferdinand stond te kletsen met diens zoon Cian,
weer een andere klasgenoot van hem.
We waren net een paar minuten thuis toen buurvrouw A zich even kwam laten zien. Zij was koud vertrokken of er werd
alweer aangebeld: Buurman Leon kwam de mayonaise terugbrengen, navraag doen over CastRatedGood en mij vertellen dat hij vind dat ik er de laatste tijd zo gespierd uitzie. =Ahem=.
Wetend dat er een aantal sollicitaties in de pijplijn zit kan ik afsluiten voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!