Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, augustus 20, 2003

De zoektermen voor vandaag zijn:
"blog terrebel"
en "je blote billen"
En wat leuk! Ik sta vermeld op "The Ageless Project!"
Dankzij Chris deze opsomming tegengekomen van voorbeelden uit slechte huwelijken.
En zoals dat vaker het geval is met humor:
Zeer herkenbaar...

Ferdinand leert Engels dankzij het CBBC peuterprogramma "Fimbles"
. Elke dag twee woordjes
en tegen de tijd dat we in Engeland zijn kan hij zich een beetje redden.
Toch wel handig. Wilde meteen doorgaan door het idee op te vatten
hem en mijzelve enig Welsh bij te brengen aangezien wij een aantal dagen zullen vertoeven in Swansea
maar toen ik deze website bekeek zag ik al snel van dat plan af...:-0
Bij het de deur uitgaan werden Fer en ik nog hartelijk begroet
door buurvrouw M die met kids en al onderweg was naar haar werk.
Bij school staan babbelen met Joyce, de moeder van Tylor,
een schattig jongensachtig halfbloedje met wie Ferdinand later
wel wil trouwen. Kinderen krijgen wil hij liever met een ander...
Zij verkeerde in de veronderstelling dat buurvrouw M de moeder was
van de Ferman.

Bij de supermarkt nog uitgebreid staan praten met Aoife (moeder van Cian
en Jesse) die zich
aan de ene kant verheugt over het begin van het voetbalseizoen maar aan de andere kant toch ook weer niet.
Omdat ze weet dat ik daar op val sprak ze nog een stukje echt
authentiek Iers voor mij. Lief he?
Vlak na mijn thuiskomst vanochtend kwam buurvrouw A nog eventjes aan de
deur. Niet alleen om mij een goede morgen te wensen maar ook
om te vragen of ik de bezorgers van haar bankstel kan opwachten
vrijdagochtend. Yep, ik kan!
Thura was hier vanmiddag om er getuige van te zijn dat ik mijn sikje
afschoor. Raar, hoor, zo'n kale kin.
Gelukkig zijn er voor het nageslacht "ervoor" en "erna" foto's gemaakt.
Ook zijn we nog even wezen winkelen. De keus is gevallen op een
stel teenslippers van Coco Loco in prachtig zomers blauw met roze...
Als eten voor Fer, Marije en mezelve had ik mijn fameuze spinazie-ovenschotel
bereid met als extra toevoeging de recentelijk van buurvrouw Janine
gekregen Paturain. Voornoemde buurvrouw kwam nog even langs toen
de nieuwe Janet en ik net klaar waren met repeteren.
Net op tijd om onze droge kelen te kunnen smeren met een slokje door haar aangeleverde Rosé.
In het begin was het nog wel even wennen om een andere tegenspeelster
te hebben maar naar mate de avond vorderde begonnen we al een
beetje op elkaar ingespeeld te geraken.
Ik denk dat onze regisseuse tevreden mag zijn als zij ons zondag
aan het werk ziet op de nieuwe lokatie.
Bij het kanaalzwemmen kwamen we nog een film tegen met daarin ondermeer Susan Sarandon,
de originele Janet! Was dat toeval?
We zullen het wel nooit weten, beste luisteraars...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!