Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juli 07, 2003

"Papa?"-"Ja, schat?"-"Hoe was't vroeger?"-"Vroeger was alles veel eenvoudiger".
-"En knuffels dan? Waren die ook anders?"-"Nee, schat. Knuffels waren en blijven altijd eenvoudig en goed."
Automobilisten hebben geklaagd dat zij worden geflitst op plekken waar inmiddels iedereen
zich aan de maximumsnelheid houdt. Daarom overweegt het ministerie
een honderdtal flitspalen te verwijderen. Wat is er mis met dit nieuwsbericht en ben ik de enige
die dat ziet? Blijkbaar is het legaal om de wet te overtreden en anderen daarbij te assisteren. De overheid helpt hierbij een handje. Wat te denken bijvoorbeeld van het feit dat een burgemeester (in dit specifieke geval burgemeester van der Heijden
van Zandvoort) een bepaalde muziekstroming niet kan waarderen
en daarom maar het draaien ervan binnen "zijn" gemeentegrenzen verbiedt.
Volgens hem zou hardcore house agressie opwekken.
Ik dacht dat we al voorbij het stadium waren dat we dachten
dat agressie kan worden opgeroepen door artiesten, auteurs en andere volksmenners.
Als een mens van nature niet agressief is zal het er ook nooit uitkomen.
Je dient des mensens mentaliteit te veranderen en dat doe je niet door te vitten
op zijn muzieksmaak.
Anders zou de mensheid bijvoorbeeld nooit kennis hebben genomen van The Beatles
of Jan Cremer...
Het zonnetje deed erg z'n best vandaag om het de leiders en kinderen
van zomerkamp "Licht en Lucht" het naar de zin te maken.
Het hele schema kon de prullebak in omdat al gauw besloten werd
de zwemkleding te voorschijn te halen. Mijn excuses, ex-collega's op kantoor:
Ik ben nu nog een tintje bruiner dan ik al was.
Onderweg naar de supermarkt vandaag liep ik buurvrouw Petra nog tegen
het lijf en in de supermarkt aangekomen maar lekker voor een blikje
doppertjes en worteltjes gekozen. Samen met de aardappels van gisteren
die in schijfjes worden gesneden en opgebakken is het eea geserveerd
met knakworst.
Selamat makan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!