Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juli 24, 2003

In plaats van het park was het gisteren trouwens het Sloterparkbad geworden.
Wat is dat veranderd zeg! Heb daar ooit m'n zwemdiploma's gehaald.
Toentertijd stond er ook een mooi nieuw gebouw en nu, zo'n vijfentwintig jaar later, weer.
Nog even bij buurvrouw Angèlique op de koffie geweest vanochtend en haar nieuwe kast mogen
bewonderen. Een bijzonder fraai opbergapparaat!
Haar teennagels blijken trouwens zwart gekleurd. Het waren de glitters
waardoor ze gisteravond blauw leken te zijn.
De bezoeker die wordt omschreven als
TELUS Communications Inc., Canada Maakt U bekend. Ken ik U?
Waar komt U vandaan? Hoe komt U hier? Dezelfde vragen graag voor Genuity, Ireland...
Ben errug blij met m'n nieuwe opzetkast. Maar je had er toch pas één?
hoor ik U denken. Welnu, dat is correct. Maar sinds vandaag heb ik er eentje bij. Met dank
aan de buurvrouw die nog even was komen strijken wat ik niet mocht doen voor haar.
Fer en ik hadden een lekker opruim-dagje vandaag.
Moet ook wel eens gebeuren...
Vanmiddag zijn hij en ik naar de bibliotheek geweest.
Onderweg terug even gestopt bij het klimrek waar ik heb staan babbelen
met één van de moeders van school terwijl Fer een nieuw record vestigde
met zo snel mogelijk omhoog en weer omlaag te klimmen.
Verderop kwam Pieter, de vader van Berend ons nog tegemoet fietsen.
Grappig he, dan zie je iemand maanden niet en dan opeens twee keer in
een week.
Zo kan het gebeuren dat je jaren mensen uit het oog verliest, over ze praat
tegenover anderen en dat dan opeens de bewuste bekenden contact
opnemen met jou! Wolkewietje weet ook alles over dat fenomeen.
Heeft iemand anders hier nog gedachten over?
Anders hierover wellicht?
Wie zoekt er nu op "blaffende hond and picture"
en hoe kan het geschieden dat dit blog als eerste in de te voorschijn komende sites naar voren floept?
Wilde eigenlijk nog naar de voorstelling Gilgamesh van Frank Groothof maar vrees dat die tour al voorbij is.
Dan toch maar Porgy and Bess in Carré. Moet m'n zoon toch een beetje cultuur bijbrengen, niet waar?
Toch weer iets om naar uit te kijken en blij van te worden. Wellicht komt het bekijken van deze voorstelling ook wel op één van de naar Webkim verzonden "Blije lijstjes". Nog immer een prachtig initiatief. Echt heel leuk, Webkim!
Eindelijk naar pencak in het Park geweest. Naast m'n zoon en ik waren ook Jan en Arti komen opdagen. Lekker een rondje gerend en wat oefeningen opgediept uit m'n steeds beter werkende geheugen. Heerlijk.
Lekker douchen, lekker slapen en lekker anne dinge. Oe! Laat die welt ma praat, pellie. Los en vas. 'n sigaretjie en'n kannetjie Oem Tas en dis allright pellie, dis allright...(Dat laatste stukje gedicht van Adam Small uit de bundel "Kitaar my kruis" was speciaal voor Janinel, in plaats van het Friese "Wat bistu leaflik, rizende simmermoarn! 't opgeande sintsje laket my oan.
't hoantje kraait kukelu, 't dokske ropt rukuku, ek wol ek sjonge fleurich fan toan." Oeps! Nu heb ik't toch gedaan...
Excuses aan de Friese taalpuristen: ben niet helemaal zeker van de spelling.)
Op de valreep nog een compliment van een vuilnis buitenzettende buurvrouw:"Fer is stapelgek. Hij lijkt erg op zijn vader." Na zo'n fijne opmerking kan ik heerlijk wegzinken naar dromenland. Welterusten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!