Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juli 21, 2003

Heb pas ontdekt dat de sport Pencak Silat nu ook op de computer kan worden beoefend.
Gaaf, niet? Okee, het spelletje laat weinig zien van de eigenlijke mogelijkheden
die je als beoefenaar van de sport tot je beschikking hebt, maar't is wel geestig.

Ook geestig is deze dochter van zoekmachine Google.
Probeer't maar eens.


Het blijft trouwens rustig in de stad met één uitzondering: De SOA-kliniek.
Hier in huis is't nu ook even rustig.
Vanochtend dacht ik nog dat ze het weer "vergeten" was of zich "niet zo lekker" voelde.
Buurvrouw J bleek echter simpelweg pas na de ochtendopening weg te kunnen uit de instelling waar zij
heden ten dage verblijft. Dientengevolge was zij hier later dan was afgesproken.
Eva kwam onverwachts langs en bleek niet terug te willen naar haar mama. In overleg met buurvrouw M is toen maar
besloten dat zij haar broer mocht begeleiden op zijn tripje naar de deelraad met zijn biologische moeder en mij.
Daar hoefden wij niet lang te wachten voor alle formaliteiten waren afgewikkeld. Conclusie: maandag aanstaande kan ik met Ferdinand samen zijn eerste eigen paspoort ophalen! Bij poging nummer negen is het uiteindelijk gelukt!
Ondanks het feit namelijk dat aantoonbaar is dat zij niet voor zichzelf kan zorgen is nog immer haar toestemming vereist
als ik iets voor Ferd geregeld moet hebben. Een fraaie toestand..
In principe had ik er niet op gerekend dat het vandaag (of wanneer dan ook) zou lukken. Na zo'n jaartje of zeven begin je toch een beetje de moed op te geven. Vandaag was dus een verrassing voor me. Zeker als je bedenkt dat ik meerdere malen heb overwogen een "r" in het equivalent van surprise weg te laten. (Wie dit niet direkt doorheeft, lees maar gewoon verder. Wie dit subtiele grapje van mij wel begrijpt: sorry voor de kaakpijn...).
Helaas heeft er iemand die mijn humor begrijpt het land verlaten en moest ik bovendien de ontbijt-uitnodiging van zijn tijdelijk huisgenote laten voor wat-ie was omdat er allemaal spannende dingen gebeurden.
M'n dochter ligt lekker te dutten en haar broer hangt wat voor de TV nadat hij voor mij heeft gestofzuigd (stofgezogen?).
Het is een goed en slim joch. Zo had hij gisteren in het park bedacht dat de zak kroepoek snel leeg moest zodat hij daar zijn natte onderbroek in kon stoppen en het geheel op die manier mee kon in de tas. Bij Marieken thuis had hij een variant bedacht op de Driehoek van Pascal (die trouwens helemaal niet van Pascal was maar dat terzijde): Een vierkant met daarin een getal per vakje zodat er een overzicht ontstaat dat optellen met de cijfers van één tot en met negen aanzienlijk vergemakkelijkt. Knap he!?
Ik geniet van een middagje thuis alleen met m'n beide kinderen en laat het hier nu maar even bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!