Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 30, 2003

Ferdinand zat stilletjes achter de computer zijn nieuwe spel te spelen
terwijl ik in de overtuiging verkeerde dat hij nog sliep.
Verheugde me er al op hem te wekken toen ik zijn pretoogjes, geplakt
aan de monitor, ontwaardde. Zo oprecht blij met een eenvoudig spelletje.
Ik blijf me afvragen wanneer we het afleren om zo te genieten...
In de supermarkt werd ik nog even aangesproken door de waterbedden-verkoopmeneer.
Vind het altijd lastig mensen buiten de context om te herkennen.
Hij was dan ook geen uitzondering.
Vlakbij huis zag ik een nog immer vermoeide buurvrouw A haar fiets ontdoen van het slot,
teneinde haar werkdag aan te vangen.
Straks even de notulen van de vergadering van maandag uitwerken, het ROC bellen
omdat ik m'n opleidingspapieren nog niet binnen heb en een stage-plaats regelen.
Dan nog even het huis verder in orde maken voor de komst van Marjan en Matthijs.
Met hen gaan we volgende week naar Gent maar eerst nog even gezamenlijk
wat voorpret genereren.
O jee! Als men Googelt op "buurvrouwen ex-en" sta ik wereldwijd op de eerste plek.
En de tweede. Moet ik me zorgen maken?
Weten jullie al dat Dante op Shendian leuke stukjes schrijft?
De reakties erop zijn overigens vaak navenant.
Voor wie eens iets anders wil...
Carl belde om mij uit te nodigen voor zijn regelmatig weerkerende
filmavond hedenavond. Heb echter nog meer dan genoeg te doen waar ik niet aan toe kom als M & M hier zijn.
Bij het ophalen van Fer, die met de opvang naar de film Sinbad was geweest,
nog eventjes gesproken met Tante Marie, de lokale duivenvoerster. Wat een fantastisch mens! Als je toch'ns ervoor kon tekenen om op haar manier oud te worden...
Ferd heeft weer genoten van Bassie en Adriaan. Het avontuur "De gestolen Kroon" is ten einde.
Helaas ook de cariërre van genoemd duo. Het trieste is dat ook nog eens Aad
de afscheidstournee niet kan afmaken wegens gezondheidsproblemen.
Bovendien wil de belastingdienst nog een hartig woordje met ze spreken
omdt ze niet alle schnabbeltjes netjes zouden hebben opgegeven.
Mag ik even vingers zien voor wie nog nooit de Rijksdienst der Direkte Belastingen
heeft opgelicht?
En ja, de kinderkamer laten behangen door de buurman en hem daarvoor
een flesje wijn geven telt ook als ontduiking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!