Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 18, 2003

Een reaktie die ik bij een stukje van Merel plaatste riep herinneringen
op aan een heus avontuur.
Ik was jong, zij nog jonger. Zij was op vakantie en ik niet.
Een vriend gaf het laatste zetje waardoor ik het aandurfde een huurauto
in te schakelen om haar op te zoeken in Zuid-Frankrijk.
Dit ondanks het feit dat ik net luttele weken daarvoor kantje boord m'n rijbewijs had gehaald.
Maar goed, de goede vriend in kwestie had al iets langer zijn rijbewijs
en ik vertrouwde op zijn oordeel.
Had nog nooit zonder instructeur gereden en dan meteen zo'n end.
De situatie was een droom gelijkend:
We wisten al dat we geen geld hadden voor benzine voor de terugreis maar
in onze bravoure (domheid?) toch besloten de reis te wagen.
In de buurt van het vakantie-adres bleken wij het niet te kunnen vinden.
Ook mensen die wij onderweg aanspraken konden ons niet verder helpen.
In arren moede dan maar een kaartje verstuurd naar haar verblijfadres
vanaf een lokaal postkantoor opdat zij aan het stempel kon zien dat haar vriendje
bij haar in de buurt was geweest.
"Kijk, een auto met een Nederlandse kentekenplaat!" hoor ik mijn vriend nog zeggen
terwijl ik bij mezelf denk "Verrek, dat meisje naast die bestuurder lijkt wel op..."
En nog voor ik de zin in m'n gedachten kan afronden krijgt zij mij in de gaten.
U kent dat verschijnsel uit tekenfilms (of prefereert U de term "cartoons"?)
waarbij iemands onderkaak tot op den navel reikt? Welnu, dat was exact wat ik hier zag gebeuren.
Zij had daar zojuist een kaartje naar mij op de bus gedaan...
Het werd nog een gezellige dag gevolgd door een heerlijke nacht mede dankzij
de hartelijke ontvangst van de gastheer en -vrouw die ons vergasten
op hun zelfgemaakte wijn en ons onderhielden met hun prettige aanwezigheid.
We konden voldoende geld lenen voor benzine voor de terugreis dus het borden
wassen bij wegrestaurants bleef ons bespaard.
Hier nog wat dromen van vannacht.
Soms is de werkelijkheid absurder...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!