Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 10, 2003

Het vijverpomp-filter is vervangen, de fuchsia is ingegraven, de afwas is gedaan
en het wasje draait. Momenteel lijkt het, afgaand op diverse nieuwsbronnen, alsof er niets gebeurt in den wereld dat de moeite van het vermelden in het weblog van een Amsterdamse alleenstaande papa waard is. Jullie zullen het dus moeten doen met de persoonlijke belevenissen van deze tijdelijke internet-nomade. Dit stukje voer ik in op de computer van buurvrouw A die mij eerder vandaag trakteerde op een heerlijk stukje brood. Het Grote Aftellen is begonnen:
nog maar twee nachtjes slapen en dan kan ik jullie weer vanaf mijn eigen bureautje lastigvallen
met de lotgevallen van mijn kinderen, mijn vrienden, buurvrouwen en mezelf.
Na een uurtje of wat op het Museumplein te hebben rondgehangen met de colour locale gistermiddag vertrokken Er,
Fer en ondergetekende naar mijn nederig stulpje maar niet zonder eerst
een patatje te hebben gehaald. Fer was net naar bed toen buurvrouw Angèlique langskwam om bij mij wat spinrag te verwijderen,
een boek af te geven over geheugentraining en de telefoon op te nemen
toen Daniëlle belde met wat lieve berichtjes voor mij. Toen zij, met achterlating van haar schoenen
weer huiswaarts keerde heb ik mijn overgebleven bezoeker vergast op een
video'tje van "Sinderella" van Jim Davidson. Typisch Engelse humor waar je
van moet houden. Een soort mix van Benny Hill en Snip & Snap.
Omdat hij de laatste tram miste is Er maar gezellig blijven pitten.
Wilde vandaag eigenlijk wat achterstallig opruim-onderhoud plegen maar besloot prioriteit
te verlenen aan het vrijmaken van opberg-en slaapruimte voor twee logees voor wie ik net even wat extra
boodschappen in huis heb gehaald. Thura en haar zoon Noah zijn uiteraard wederom van harte welkom.
Voor m'n zoon en mijzelve heb ik twee jojo's gekocht bij het Kruidvat.
Daar werd ik bediend door de moeder van een klasgenote van Ferd. Dezelfde die mij begrijpend toeknikte
tijdens een ouderavond terwijl ik een paar dagen daarvoor condooms
bij haar afrekende... Gisteren nog een geanimeerd gesprek gevoerd met Roos (De schoolmoeder, niet de bekende van Leon en Zanne)
over het verdwijnen van diverse zwembaden in de regio.
Het is een schande! En dat is't.
En voor ik het vergeet: Stemmen in de BNN-top 40 mag nog steeds...

1 opmerking:

  1. Ach, het zijn juiste de kleine dingen die het leven de moeite waard maken, toch? De tuin - vijverpomp, de blommetjes - is in ieder geval op orde.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!