Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juni 30, 2003

Gesprek in de tram:"Tsjek die bike!"-"Lijp!"-"Heheh"-"Heheheh". De rest van de conversatie was nog warriger.
Vermoedelijk waren de heren stoned geraakt door de wietwalm die om hen heen hing...
Het zomerkamp is alles wat ik me ervan had voorgesteld: Een inspirerende omgeving, vrolijke mensen en een goede oefening in geheugentraining. Met name het spel trefbal leende zich uitstekend voor het verbeteren van mijn geheugen.
Telkens als je iemand "af" gooide moest je de naam noemen van de persoon in kwestie.
Het was mijn doel minstens tien namen te onthouden van mede-kampleiders en assistenten. Morgen, tijdens de eerste officiële dag, zal ik erachter komen of ik dat doel heb gehaald.
Was keurig tegen zessen thuis en werd toen gebeld met de vraag of ik Thura, Zanne en hun kinderen wilde vergezellen naar Ruigoord. Was echter al eerder uitgenodigd om op het barbecue-feestje van buurvrouw M te verschijnen. Miriam had als toetje zelfgemaakte Tiramisu. Mjammie! Bovendien wachtte mij een weerzien met Rif, een vriendin van M die ik lang niet had gezien en nog ken uit de tijd dat ik haar slegs kende onder haar pseudoniem "Eternity". Ook nog lekker Dayna en Eva lekker zien snoepen en rondhobbelen. Prachtig!
Was koud een kwartier thuis toen de voordeurbel ging. Buurvrouw Angèlique kwam mij een rozekopje brengen en een beetje bijkletsen. We hadden elkaar tenslotte al een paar dagen niet echt gesproken...
Zij had nog een paar sandwiches die wij gezellig samen verorberd hebben. Was net toe aan de laatste paar hapjes toen er wederom werd aangebeld: Bas bracht een verrassing mee. Zijn vrouw Elsa had besloten haar echtgenoot weer eens te vergezellen bij zijn bezoekje aan mijner residentie. Tof! Meteen maar een vervolgafspraak gemaakt voor een dagje uit, schuine streep, fotosessie op redelijk korte termijn: 18 juli. Buurvrouw A vertrok op het moment dat Vincent arriveerde. Terwijl Elsa Miriam nog even ging feliciteren maakte ik samen met Bas en Vincent de tafel klaar voor het spelen van Lord of the Rings, het bordspel. Het duurde even voor ik er in kwam. Deels vanwege enige wazigheid mijnerzijds, veroorzaakt door slaaptekort en deels omdat ik voornoemd spel lange tijd niet had gespeeld. Helaas verloren wij omdat de drager van de ring werd opgegeten door de schurk Sauron. Beseffend dat de meesten van jullie geen idee hebben waar ik het over heb kan ik mededelen dat ondertussen m'n nieuwe Uriah Heep-cd opstond.
Helaas bleek die van dusdanig slechte kwaliteit dat al ras werd besloten tot het draaien van Propaganda. Ook leuk.
Kreeg de tip van Bas om m'n nieuwe cd'tje opnieuw in te branden. Aardige kans dat de kopie beter afspeelbaar zal zijn vanwege de ingebouwde foutcorrectie van m'n brander. Alleszins het proberen waard.
Op dit moment draait er wat muziek met een aardig tempo: Een remix van "Popcorn", voorafgegaan door "Sandstorm" van Darude. Dit om mij nog even wakker te houden tot ik heb gedoucht en onder zeil ben gegaan...
Ondanks het feit dat mij ter ore is gekomen dat ik twee leuke evenementen (te weten: een feestje van de Hippies from Hell en een nachtje Medusa Gothic Underground party) heb gemist voel ik mij zeer voldaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!