Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 19, 2003

"Pap?-"Ja, schat?"-"Een gebouw, groter dan't grootste gebouw kan niet bestaan."-"Ja, schat." Ferdinand de Eerste, (op een dag) Groot Pasja van Amsterdam en direkt omliggende gebiedsdelen is naar school. Onderweg naar de supermarkt mocht ik van een bouwvakker een Pencak-groet ontvangen. Bleek dat hij enige tijd terug een keer bij ons is wezen trainen maar door een blessure sindsdien niet meer kon. Heb hem gevraagd terug te komen al is het maar omdat hij door zijn jarenlange ervaring met de sport de cursisten met raad en daad kan bijstaan. Volgens mij is het gelukt en zien we hem binnenkort weer verschijnen. Tof, niet?
Nog lekker met een paar "andere" moeders staan kletsen. Ondermeer met Aoife die zich er mateloos op verheugd dat haar jongste binnenkort naar school mag. Hij trouwens ook. In de supermarkt draaide men "Stairway to Heaven" van Led Zeppelin. Wat een mooi nummer is dat toch! Het kaarten gisteravond ging errug goed; beide potjes zijn dankzij m'n nieuwe rood/blauwe deck op mijn conto bijgeschreven. Vrees dat ik vanochtend op het CWI onbedoeld voor iemands ontslag heb zorg gedragen. Alleen maar omdat ik per abuis een meneer erop wees dat een collega van hem werk van zich afschoof...Dit moet mij ook nog even van het hart omdat het mij
(ook) bijzonder aanspreekt: Het Pay it Forward-principe: Je geeft iets aan drie verschillende personen/instanties en vraagt in ruil dat zij dat ook doen. Met dank aan Merel Roze die andermaal aan de wereld bewijst dat zij weet wat écht belangrijk is...
Ook ik kan wel een beetje hulp gebruiken. Nou ja, het is een kwestie van weken dat ik weer aan de bak ben. Intussen leef ik van (inclusief kinderbijslag) ongeveer 920 euro per maand. M'n vaste lasten liggen (inclusief sparen voor Fer's studie en oprotpremie)
op ongeveer 750 euro per maand. Dus reken maar uit hoe vaak ik bij m'n moeder of de buurvrouw eet...Ideeën voor goedkoop leuke dingen doen met kinderen zijn meer dan welkom! Ik blijf optimistisch. Net als de mensen die menen dat de aarde vergaat. Niet "op een dag", neen...deze maand!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!