Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, maart 20, 2003

Onderweg naar 't werk vanochtend zwaaide Edward weer vrolijk naar me. Het viel mijn Engelse oud-collega op dat ik op het relatief vroege tijdstip al een zonnebril droeg. Liet de reden maar over aan zijn verbeelding...Het ziet er naar uit dat Ferdinand zijn eerste rolletje in een film krijgt: zijn foto komt aan de muur te hangen als zijnde de zoon van één der acteurs. Leuk he? Op de weg terug naar huis vanmiddag raakten we nog in gesprek met buurvrouw D over den oorlog met name. Is het anderen ook opgevallen dat vrijwel alles wat de media berichten aangaande Hussein ook eenvoudig kan gelden voor zijn Amerikaanse tegenhanger?
"Hij is niet op een eerlijke manier aan de macht gekomen"; "Vrijwel alles wat hij doet doet hij alleen maar zodat hijzelf, zijn naaste vrienden en familie in luxe kunnen leven"; "Hij verschuilt zich achter dubbelgangers"; "Hij geeft meer om wapens dan om het welzijn van zijn volk" en zo kun je nog wel even doorgaan...Ook buurvrouw M (in gezelschap van een bijzonder breed grijnzende Eva en diens zusje Dayna) kwamen we nog tegen toen we al bijna thuis waren: zij wilde graag haar lippenbalsem terug die nog bij mij bleek te liggen. Inmiddels heeft zij haar favoriete lippenbeschermstift terug die zij maandag, tijdens mijn afwezigheid, vruchteloos had lopen zoeken. Straks even buurvrouw A bellen om te vertellen dat ik teveel last heb van de luchtwegen om te kunnen trainen vanavond. Gisteravond is zij trouwens nog even langsgeweest. Helaas op het moment dat goede vriend Er net huiswaarts keerde. Ze kwam even de laatste berichtgeving doorgeven betreffende buurvrouw P en haar pantoffels ophalen waarvan ik dacht dat die van Thura waren. Er schijnen mensen te zijn die het niet helemaal normaal vinden dat je als alleenstaand vader maandverband, tampons en dames-deodorant in huis hebt. Noch dat je je moeder een lippenstiftje leent of dat je buurvrouw bij jou haar nagels komt lakken. Wat zal ik zeggen? Ik zorg nu eenmaal graag voor m'n gasten...Ferd staat lekker te douchen, Ajax is door, Desperado is lekker en vanavond ga ik papieren uitzoeken en vroeg naar bed. Althans...dat ben ik voornemens...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!